- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Tăriceanu: Maşinile non-euro ar putea fi casate din 2011
Premierul Călin Popescu Tăriceanu a atenţionat, joi, proprietarii de maşini non-euro că este foarte posibil să fie obligaţi să renunţe la autoturisme de la 1 ianuarie 2011, dacă Uniunea Europeană va aproba directiva privind scoaterea din circulaţie a acestui tip de autovehicule.
Tăriceanu: Maşinile non-euro ar putea fi casate din 2011 (Imagine: Mediafax Foto)
"Este foarte probabil ca la nivelul Uniunii Europene - şi este o atenţionare pe care o fac tuturor deţinătorilor de maşini poluante non-euro - de la 1 ianuarie 2011 să fie adoptată o directivă pentru scoaterea acestor maşini din circulaţie", a spus Tăriceanu.
El a mai arătat că proiectul ordonanţei de urgenţă privind taxa de poluare auto nu reglementează parcul auto existent, dar a amintit de programul guvernamental privind acordarea unei prime pentru casarea maşinilor vechi.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Inima frântă doare și fizic, nu doar emoțional: Efectele surprinzătoare ale despărțirilor
-
NEWS ALERT Israelul a aprobat acordul de încetare a focului în Liban
-
Călin Georgescu a intrat LIVE cu soţia şi a spus că astăzi se duce o luptă a "Arhanghelului Mihail cu Satana" în momentul în care vorbea de adversarii politici
-
Noi proteste anti-Georgescu şi anti-fascism în Bucureşti şi marile oraşe din ţară. Se strigă: „Legiunea nu face naţiunea” / „Nu votaţi un dictator, tinerii vă cer în cor”
Existenţa unor reglementări diferite pentru cumpărătorii de autovehicule, pe de-o parte, şi deţinătorii maşinilor poluante deja achiziţionate a fost reclamată şi de unul dintre participanţii la audierea publică organizată, joi, pe tema taxei de poluare auto. Acesta a arătat că a cumpărat o maşină cu motor Euro 4 pentru care a plătit o taxă de 1.800 euro şi i-a întrebat pe reprezentanţii Executivului de ce vecinul său, care deţine un autoturism Aro, nu este taxat pentru poluare.
Sesizarea a fost notată de premierul Tăriceanu, care a afirmat, la finalul audierii, că ideea susţinută de acel cetăţean i s-a părut "că trebuie reţinută".
"Avem o problemă care nu este de neglijat: proiectul actual nu are o reglementare pentru parcul existent, ci doar pentru ce intră ca vehicule", a arătat premierul.
Mai mult de jumătate dintre maşinile care formează parcul auto ar putea fi restrase din circulaţie începând cu 2011, în baza unei directive a Comisiei Europene privind scoaterea din uz a autovehiculelor non-euro, discutată de executivul european şi care ar urma să fie aplicată în maximum trei ani.
Prin datele prezentate, joi, la audierea publică pe tema taxei de poluare auto, premierul Călin Popescu Tăriceanu s-a referit şi la parcul auto al României, arătând că acesta este format în proporţie de 54% din maşini non-euro, şi a atenţionat că românii trebuie să se pregătească pentru politicile europene de restricţionare a traficului pentru autovehicule poluante.
Din categoria autoturismelor non-euro fac parte, printre altele, Dacia 1310 fabricată până la 1 ianuarie 1996, Trabant, Oltcit, Opel Ascona, Renault 16, Renault 21, Opel Kadett, Renault 5.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO