Telefonul Copilului extinde programul de lucru din cauza numărului mare de solicitări

Programul de lucru al serviciului Telefonul Copilului 116 111 va fi extins până la miezul nopţii, începând de marţi, decizia fiind luată pentru a putea prelua toate apelurile, având în vedere că în 2010, peste 14.200 de copii au cerut ajutor, numărul fiind în creştere cu 122 la sută faţă de 2009.

Urmărește
5 afișări

Asociaţia Telefonul Copilului informează, luni, că odată cu prelungirea programului de lucru a fost suplimentat şi numărul de specialişti, încă şapte asistenţi sociali şi psihologi alăturându-se echipei care preia telefoanele copiilor.

"Decizia de prelungire a programului a fost luată pentru a putea răspunde numărului tot mai mare de apeluri. Astfel, începând cu data de 1 martie 2011, programul de lucru al serviciului Telefonul copilului 116 111 se va derula în intervalul 08.00 - 00.00, iar numărul de specialişti, de la celălalt capăt al firului, se suplimentează cu şapte noi asistenţi sociali şi psihologi", se arată în comunicatul remis agenţiei MEDIAFAX.

La finalul anului 2009 Asociaţia Telefonul Copilului a numărat 6.384 de copii care au beneficiat de serviciile organizaţiei, pentru ca, la finalul anului 2010, să numere 14.222 de copii, o creştere de 122,7 la sută faţă de anul precedent.

"Într-un context naţional influenţat tot mai acut de criza financiară, este foarte important ca tot mai mulţi copii şi părinţi aflaţi în nevoie să ştie că nu sunt singuri. Extinderea programului de lucru, până la miezul nopţii, al singurei linii de asistenţă gratuită la nivel naţional adresată copiilor şi părinţilor, 116 111, este o dovadă în plus că ne pasă. Noul program de lucru şi suplimentarea numărului specialiştilor care se află la celălalt capăt al firului, va oferi posibilitatea Asociaţiei Telefonul Copilului de a trata mai multe cazuri de încălcare a drepturilor copilului", precizează directorul executiv al asociaţiei, Cătălina Florea.

Potrivit sursei citate, numărul apelurilor a crescut, în 2010, cu 31,39 la aută faţă de anul precendent, fiind înregistrate în total 44.671 de apeluri.

Principalele probleme pentru care copiii au apelat 116 111 au fost: consiliere psihologică (55,58 la sută), abuz (24,65 la sută), probleme educaţionale (5,93 la sută).

"Cazurile de abuz asupra copilului sesizate la 116 111 în anul 2010 au înregistrat o creştere de 64,49 la sută, faţă de anul 2009, respectiv 1.362 de cazuri. Forma de abuz cel mai des întâlnită este neglijarea, 40,02 la sută, urmată de molestarea fizică, în creştere cu 9,04 la sută faţă de anul 2009, respectiv 34,88 la sută. Celelalte forme de abuz înregistrate sunt: abuz emoţional, exploatarea copilului prin muncă, cerşetorie, privare de libertate, abuz instituţional, abuz sexual, trafic. Cele mai multe cazuri de abuz au avut loc în familie (79,66 la sută)", se arată în comunicat.

Aproape jumătate dintre cazurile preluate la Telefonul Copilului provin din mediul rural (45,67 la sută), 27,79 la sută din urban şi în 26,54 la sută dintre cazuri s-a solicitat confidenţialitatea.

Cele mai multe cazuri au fost înregistrate din regiunea Moldova (25,58 la sută), urmată de Muntenia (23,36 la sută), Transilvania (13,92 la sută), Bucureşti (13,55 la sută), Oltenia (9,28 la sută), Dobrogea (6,36 la sută), Banat (4,27 la sută), necunoscut (3,68 la sută).

În ceea ce priveşte repartizarea pe judeţe, cele mai multe cazuri înregistrate au fost din judeţele Iaşi, Constanţa, Bacău, Vaslui, Teleorman, Giurgiu, iar cele mai puţine din Sălaj, Covasna, Alba, Tulcea şi Harghita.

Principalele probleme pentru care copiii au apelat 116 111 anul trecut au fost: consiliere psihologică (55,58 la sută), abuz (24,65 la sută), probleme educaţionale (5,93 la sută).

"În ceea ce priveşte consilierea psihologică, preocupările personale, dorinţa de a-şi sprijini prietenii, probleme emoţionale determinate de lipsa de comunicare între familie şi copii, singurătatea, nevoia de a fi ascultaţi, de a li se oferi încredere, încurajare, deschiderea unor posibile căi de comunicare şi relaţionare cu familia, problemele sentimentale sunt situaţii frecvente în care copiii ne-au apelat", se mai arată înh comunicat.

Potrivit sursei citate, a crescut şi numărul cazurilor consiliate online, solicitările referindu-se, de ce mai multe ori, la consiliere psihologică. Astfel, au fost consiliate online 138 de cazuri, faţă de 97 în anul 2009.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici