Telefonul copilului - un serviciu unic la nivel european, începând din 2008

Numărul unic la nivel european, la care copiii vor putea suna de oriunde pentru a cere ajutor, a fost rezervat oficial de Comisia Europeană, iar în prima parte a anului 2008, instituţiile pentru reglementarea în comunicaţii, din fiecare stat membru, vor atribui acest număr la nivel naţional.

Urmărește
1 afișare
Imaginea articolului Telefonul copilului - un serviciu unic la nivel european, începând din 2008

Telefonul copilului - un serviciu unic la nivel european, începând din 2008

Comisia Europeană a rezervat oficial numărul unic la nivel european 116111 pentru "telefonul copilului", la sfârşitul lunii octombrie, ca o prioritate în cadrul proiectului "Către o strategie europeană cu privire la drepturile copilului".

Rezervarea numărului unic a fost solicitată Uniunii Europene, din 2006, de Child Helpline International, întrucât serviciile "telefonului copilului" din toată lumea înregistrează anual peste zece milioane de apeluri.

Acest serviciu unic la nivel european va da posibilitatea fiecărui copil să sune, din orice stat membru, pentru a cere ajutor în cazul în care drepturile sale sunt încălcate. Indiferent de ţara din care sună minorul, apelul va fi preluat de către specialiştii din ţara din care acesta provine.

Pentru implementarea noului număr pentru "telefonul copilului", în România, Asociaţia Telefonul Copilului a depus deja documentaţia necesară la Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, urmând ca aceasta să decidă faţă de atribuirea numărului.

"Va fi un pas extrem de important dacă România va ajunge să adopte numărul unic. E foarte important mai ales pentru copii, care vor putea suna de oriunde", a declarat, luni, preşedintele Asocaiţiei telefonul Copilului, Cristina Liberis.

În România există, din 2001, un telefon al copilului (0800 8 200 200), cele mai multe apeluri fiind din partea părinţilor, care solicitau consiliere juridică. De asemenea, multe dintre apelurile înregistrate semnalau cazuri de abuz sau vizau copiii cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate.

Secretarul de stat de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului, Mariela Neagu, consideră că telefonul copilului este un instrument util pentru orice profesionist, întrucât este cea mai facilă cale de legătură cu copiii şi părinţii acestora.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici