Tentative de fraudă pe patformele de anunţuri. Cele mai multe vizează moda şi electronicele

Publicat: 20 09. 2022, 16:06
Actualizat: 20 09. 2022, 16:08

Potrivit datelor companiei, până prezent, 60% dintre fraudele care au loc pe platformele de tip marketplace sunt raportate către bănci, 30% sunt raportate către platforma online, iar aproximativ 10% nu sunt anunţate.

Cele mai recente date colectate de companie arată că, numai în ultimele două luni, cele mai vulnerabile categorii de produse, ca număr de utilizatori, au fost: modă (33%), electronice (30%), casă şi grădină (14%), mama şi copilul (10%), sport (7%) şi 6% (piese auto). Majoritatea victimelor fraudelor cibernetice provin din mediul urban (80%), inclusiv din Bucureşti (25%).

Majoritatea tentativelor de tip „phishing” ajung la consumator prin intermediul social media, e-mail-ului, dar pot veni şi prin mesaje text, mesaje directe sau chiar apeluri telefonice, atacatorul pretizând că este interestat de achiziţionarea produsului. Textul mesajului va fi conceput într-o manieră în care atacatorii vor încearca să obţină date cu caracter sensibil, să îi facă pe consumatori să deschidă un site web sau poate un fişier care conţine malware.