Comportamentul la job, starea de spirit şi sănătatea mintală, toate au de suferit când ţinem mult timp (la) emoţii negative, arată o cercetare publicată în
National Library of Medicine.
Pe scurt, 70% din americani consideră că supărările afectează sănătatea. Unul din cinci respondenţi recunoaşte că le-a fost afectată sănătatea mintală, în timp ce 46% spun că preferă să meargă la o plimbare şi să se calmeze, decât să reacţioneze pe moment.
Consumatorii ţin cel mai mult la supărare
Cine preferă să stea supărat, cu emoţii negative cel mai mult timp strânse şi gata să fie „vărsate” pe altcineva? Consumatorul, mai arată studiul. Şi nu doar că stă nervos, ci şi îşi schimbă preferinţele din cauza aceasta.
Consumatorii tind să ajungă să deteste o companie/firmă, dacă au avut o experienţă neplăcută şi să-şi retragă review-ul pozitiv/stele de apreciere etc.
Americanii spun că ţin supărare pe diverşi vânzători şi firme şi preferă să îi/le evite pe viitor, în loc să ofere un feedback sincer şi constructiv. Iar treaba grea cade tot în sarcina companiilor. Acestea trebuie să asculte, să răspundă şi să integreze
feeback-ul primit în relaţia cu clienţii şi calitatea serviciului/bunurilor oferite. Dar tot răul spre bine, pentru că practica aceasta îi recâştigă pe clienţii bosumflaţi.
Însă în ceea ce priveşte relaţia angajatului/-ei la job, munca îi revine lui/ei. Iertarea, ca mod de compasiune de sine, pare cea mai adecvată. Însă, desigur, atitudinea asertivă şi dialogul sunt idei de luat în calcul. Altfel, supărarea îţi afectează sănătatea, imunitatea, relaţiile interpersonale şi bucuria de zi cu zi.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.