Tinerii din Generaţia Z, inadaptaţi în societatea actuală, dar şi în câmpul muncii

Un studiu recent a scos la iveală că aproximativ 29% dintre tinerii din Generaţia Z, din România, nu vor să urmeze studii superioare, fiind, de asemenea, incapabili să interacţioneze în afara spaţiului virtual.

Urmărește
6280 afișări
Imaginea articolului Tinerii din Generaţia Z, inadaptaţi în societatea actuală, dar şi în câmpul muncii

Sursa foto: Pexels

Un studiu din 2024 scoate în evidenţă că aproximativ 29% dintre tinerii care fac parte din Generaţia Z, născuţi în perioada 1997-2012, din România, nu vor să urmeze studii superioare, iar 20% dintre aceştia vor să devină antreprenori.

Crescuţi, în mare măsură, în era digitală, tinerii dau dovadă de toleranţă scăzută faţă de frustrare şi monotonie, dovedindu-se incapabili, de cele mai multe ori, să interacţioneze în afara spaţiului virtual.

Angi Ionescu, fondatoarea Clinicii The Mind, a discutat despre importanţa abilităţilor practice în detrimentul cunoştinţelor teoretice, considerând că tinerii trebuie să fie înzestraţi cu diverse competenţe precum adaptabilitatea, rezilienţa şi capacitatea de a face faţă situaţiilor neprevăzute.

Ea le recomandă, de asemenea, părinţilor să se concentreze pe dezvoltarea competenţelor emoţionale şi sociale ale copiilor, avertizând asupra tendinţei de victimizare excesivă care poate avea consecinţe negative atât în viaţa personală, cât şi în cea profesională.

Deşi Generaţia Z a beneficiat de tehnologie încă de la naştere, Ionescu este de părere că aceasta ar putea să amplifice sentimentele de inadecvare şi nevoia de validare, alimentând anxietatea şi depresia.

Se propune, în egală măsură, crearea unei culturi organizaţionale care să sprijine dezvoltarea personală şi emoţională a tinerilor, care să contribuie la succesul pe termen lung al companiilor.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici