Transportatorii cer reducerea preţului rovinietei, din cauza restricţiilor şi stării drumurilor

Confederaţia Naţională Rutieră, Federaţia Operatorilor Români de Transport şi Federaţia Europa cer reducerea preţului rovinietei pentru firmele de transport, întrucât acestea plătesc taxa pentru 365 de zile, dar folosesc şoselele doar 200 de zile pe an, iar starea infrastructurii este proastă.

Urmărește
354 afișări
Imaginea articolului Transportatorii cer reducerea preţului rovinietei, din cauza restricţiilor şi stării drumurilor

Transportatorii cer reducerea preţului rovinietei, din cauza restricţiilor şi stării drumurilor (Imagine: Andreea Alexandru/Mediafax Foto)

Patronatele din transpoturi au transmis un memoriu Guvernului pentru reducerea contravalorii vinietelor plătite de operatorii de profil, în care au menţionat că, urmare a respectării prevederilor Regulamentului CE 561/2006, timpii de conducere şi de odihnă limitează firmele de transport la folosirea parţială a infrastructurii rutiere.

Astfel, numărul de zile de utilizare este de circa 200, iar plata rovinietei se realizează pentru 365 de zile. Calculul zilelor de folosire efectivă a drumurilor include zilele obligatorii de odihnă săptămânală (104 zile/an), al zilelor libere oficiale (11 zile/2012), al diferitelor restricţii temporare de caniculă sau viscol, precum şi cele de sezon de vară.

"Totodată, nu trebuie să uităm că plata taxelor de drum la nivel european a fost gândită doar pentru folosinţa autostrăzilor şi a porţiunilor modernizate ale drumurilor europene. Urmând această raţiune, este vizibilă lipsa legăturii între preţul actual al rovinietei (ce nejustificat este raportat la euro) şi dreptul redus al transportatorilor de a circula pe toată perioada valabilităţii acesteia, precum şi de a circula pe autostrăzi şi drumuri europene reabilitate", se arată într-un comunicat al patronatelor din industria de profil.

Transportatorii prezintă, comparativ, situaţia sistemului de plată a taxelor de autostradă din Ungaria, unde pe o reţea de peste 1.300 de km de autostrăzi vinieta pe 13 luni (396 de zile) costă circa 830 euro, iar pentru un an ajunge la 766 euro.

"Raportat la infrastructura românească, 1.210 euro - preţul actual al rovinietei pentru un an pentru un autotractor cu semiremorcă (categoria F) în România - este o valoare mult prea mare pentru ceea ce primim în schimb. Credem că o valoare de maxim 700 euro/an pentru rovinieta F, respectiv reducerea exponenţială a preţului pentru celelalte categorii, ar avea ca şi consecinţă o mărire a sumei global colectate din rovinietă", se arată în comunicat.

Reprezentanţii transportatorilor mai susţin că, pe fondul subfinanţării sectorului de transport, având drept cauză principală presiunea uriaşă a costurilor, în special a celor legate de carburanţi, o astfel de măsură ar putea genera beneficii directe în economie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici