- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (05.09.2017, 14:39)
- Dan Straut
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Transportatorii cer RETURNAREA unei cote din acciză şi ameninţă cu proteste dacă vor fi refuzaţi
Federaţia Operatorilor Români de Transport - FORT - a transmis marţi, Guvernului, o solicitare în vederea rambursării unei cote din acciza încasată din carburanţi către transporturile comerciale.
Urmărește
342 afișări
Transportatorii cer returnarea unei cote din acciză şi ameninţă cu proteste dacă vor fi refuzaţi
„În cazul în care şi această solicitare va fi tratată cu aceeaşi lipsă de interes, ne vom afla în situaţia în care, la solicitarea transportatorilor să organizăm ample manifestaţii de protest”, se precizează într-un comunicat al FORT.
Reprezentanţii operatorilor de transport consideră că „numai o astfel de măsură (n.n.- returnarea unei cote din acciza pe carburanţi) poate redresa încasările la bugetul de stat, menţinând totodată competitivitatea sectorului de transporturi româneşti, sector aflat pe locul 6 în topul contribuitorilor, în raport cu ceilalţi transportatori europeni”.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Iranul se pregătește de atac. Ar putea avea loc chiar în această noapte, înainte de alegerile din SUA: „Nu vom lăsa alegerile americane să ne influențeze”
-
WSJ: Rusia este suspectată de trimiterea de dispozitive incendiare în avioanele care aveau destinaţia SUA şi Canada
-
Greva de la Boeing, încheiată cu o victorie uriaşă pentru angajaţi
-
Coreea de Nord a lansat mai multe rachete cu rază scurtă de acţiune
În scrisoarea transmisă premierului, FORT arată că transportatorii rutieri din România „sunt din nou puşi într-o situaţie dificilă odată cu adoptarea modificărilor privind acciza la carburant, în principal din cauza faptului că nu pot transfera în tarifele prestate/km, influenţa în costul operaţional”.
„Ne vom afla, astfel, în aceeaşi situaţie din perioada 2015-2017, respectiv cea în care transporturile rutiere internaţionale îşi vor reloca alimentările în afara României (unde recuperează şi TVA, şi parte din acciză), piaţa de consum captivă urmând să diminueze investiţii în flotă, resursa umană şi dezvoltare. Prin piaţă captivă înţelegem transportul licenţiat de mărfuri desfăşurat exclusiv pe teritoriul naţional cu vehicule mai grele de 3,5 tone, transportul regulat de pasageri în trafic judeţean, transportul regulat de pasageri în trafic interjudeţean, transportul regulat special şi cursele ocazionale (turistice)”, precizează FORT.
Federaţia cere „consitutirea unui grup de lucru format din specialişti ai Ministerului Finanţelor şi reprezentanţi ai patronatelor din transporturi, care să elaboreze un proiect de act normativ pentru rambursarea unei cote din acciza pe motorină către companiile de transport mărfuri şi pasageri ce alimentează pe teritoriul României, după modelul practicat în Belgia, Franţa, Ungaria, Slovenia şi Spania”. Prin adoptarea unei astfel de măsuri, „bugetul de stat urmează să beneficieze de încasări mai mari, transportatorii români vor continua să fie competitivi şi să alimenteze pe teritoriul ţării noastre, concurenţa loială urmează să crească, iar evaziunea fiscală şi comerţul ilicit cu motorină să scadă”, se mai menţionează în documentul citat.
Citește pe alephnews.ro: WSJ: Rusia plănuia să incendieze avioanele cu destinația SUA și Canada, prin dispozitive inflamabile pe bază de magneziu
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Citește pe www.zf.ro: Firma din România care face bani din ce aruncă românii la coş a deschis cea mai modernă fabrică din UE
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Ce a pățit Marian Godina în timpul unei percheziții. Ce obiect a găsit pe noptiera suspectului peste care a intrat în casă
CANCAN.RO
La ce oră să NU folosești niciodată mașina de spălat. Plătești mai mult pentru curent dacă e utilizată atunci
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe