- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (05.09.2017, 14:39)
- Dan Straut
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Transportatorii cer RETURNAREA unei cote din acciză şi ameninţă cu proteste dacă vor fi refuzaţi
Federaţia Operatorilor Români de Transport - FORT - a transmis marţi, Guvernului, o solicitare în vederea rambursării unei cote din acciza încasată din carburanţi către transporturile comerciale.
Urmărește
342 afișări
Transportatorii cer returnarea unei cote din acciză şi ameninţă cu proteste dacă vor fi refuzaţi
„În cazul în care şi această solicitare va fi tratată cu aceeaşi lipsă de interes, ne vom afla în situaţia în care, la solicitarea transportatorilor să organizăm ample manifestaţii de protest”, se precizează într-un comunicat al FORT.
Reprezentanţii operatorilor de transport consideră că „numai o astfel de măsură (n.n.- returnarea unei cote din acciza pe carburanţi) poate redresa încasările la bugetul de stat, menţinând totodată competitivitatea sectorului de transporturi româneşti, sector aflat pe locul 6 în topul contribuitorilor, în raport cu ceilalţi transportatori europeni”.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Marcel Ciolacu este desemnat Premierul României
-
S-au votat preşedinţii la Camera Deputaţilor şi la Senat: Ilie Bolojan, la Senat; Ciprian Şerban, la Camera Deputaţilor
-
Crin Antonescu va fi candidatul comun pentru alegerile prezidenţiale. Propunerea va fi aprobată de fiecare partid al alianţei
-
FT: Echipa de tranziţie a lui Donald Trump vrea să retragă SUA din OMS „în prima zi” de mandat
În scrisoarea transmisă premierului, FORT arată că transportatorii rutieri din România „sunt din nou puşi într-o situaţie dificilă odată cu adoptarea modificărilor privind acciza la carburant, în principal din cauza faptului că nu pot transfera în tarifele prestate/km, influenţa în costul operaţional”.
„Ne vom afla, astfel, în aceeaşi situaţie din perioada 2015-2017, respectiv cea în care transporturile rutiere internaţionale îşi vor reloca alimentările în afara României (unde recuperează şi TVA, şi parte din acciză), piaţa de consum captivă urmând să diminueze investiţii în flotă, resursa umană şi dezvoltare. Prin piaţă captivă înţelegem transportul licenţiat de mărfuri desfăşurat exclusiv pe teritoriul naţional cu vehicule mai grele de 3,5 tone, transportul regulat de pasageri în trafic judeţean, transportul regulat de pasageri în trafic interjudeţean, transportul regulat special şi cursele ocazionale (turistice)”, precizează FORT.
Federaţia cere „consitutirea unui grup de lucru format din specialişti ai Ministerului Finanţelor şi reprezentanţi ai patronatelor din transporturi, care să elaboreze un proiect de act normativ pentru rambursarea unei cote din acciza pe motorină către companiile de transport mărfuri şi pasageri ce alimentează pe teritoriul României, după modelul practicat în Belgia, Franţa, Ungaria, Slovenia şi Spania”. Prin adoptarea unei astfel de măsuri, „bugetul de stat urmează să beneficieze de încasări mai mari, transportatorii români vor continua să fie competitivi şi să alimenteze pe teritoriul ţării noastre, concurenţa loială urmează să crească, iar evaziunea fiscală şi comerţul ilicit cu motorină să scadă”, se mai menţionează în documentul citat.
Citește pe alephnews.ro: Ciprian Șerban, de la PSD, este șeful Camerei Deputaților. Ilie Bolojan, de la PNL, a fost votat Președinte al Senatului
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe