- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Transportatorii cer să fie scutiţi de izolarea la domiciliu. UNTTR: Pot să apară blocaje, alimentele ar putea lipsi din magazine
În contextul intrării României în stare de urgenţă, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR solicită autorităţilor române măsuri de atenuare a impactului crizei COVID-19 asupra sectoarelor esenţiale ale economiei româneşti, printre care scutirea şoferilor de izolarea acasă.
Sursa foto: Profimedia
Dacă măsura de izolare la domiciliu pentru o perioadă de 14 zile se va aplica şi şoferilor profesionişti, săptămâna următoare nu o să mai avem cu cine să facem transport rutier în România, arată un comunicat al asociaţiei transportatorilor.
UNTRR spune că blocarea transporturilor rutiere de mărfuri va crea efecte imediate şi catastrofale prin oprirea producţiei şi comerţului. Transporturile internaţionale şi naţionale de mărfuri şi transportul intern de persoane, alături de sistemul energetic şi sistemul financiar, trebuie ţinute ca linii vitale funcţionale, întrucât doar aşa vor putea funcţiona sistemele medicale şi de alimentaţie publică, arată comunicatul.
ULTIMELE ȘTIRI
-
WSJ: Rusia plănuia să incendieze avioanele cu destinația SUA și Canada, prin dispozitive inflamabile pe bază de magneziu
-
Tîlvăr: Ne asigurăm că Armata României are acces la cele mai avansate tehnologii şi echipamente
-
Ciolacu: Această coaliţie a funcţionat în parametrii aşteptaţi de români. Bolojan - posibil partener
-
Ucraina şi Germania discută despre un „răspuns decisiv” la implicarea Coreei de Nord în război
Printre măsurile solicitate de UNTRR se numără excluderea şoferilor profesionişti care operează transporturi rutiere internaţionale de la măsura izolării la domiciliu, pentru o perioadă de 14 zile aplicată de CNSSU tuturor persoanelor asimptomatice care sosesc în România din ţările unde sunt confirmate cel puţin 500 de cazuri. Totodată, măsura nu ar trebui să se aplice nici şoferilor profesionişti care vin în ţară cu microbuze sau maşini personale, iar autorităţile ar trebui să verifice faptul că sunt angajaţi ai firmelor de transport rutier din România folosind baza de date a Autorităţii Rutiere Române (ARR).
UNTRR este deschisă la măsuri suplimentare de controlare a stării de sănătate a şoferilor profesionişti – controlul temperaturii, urmărirea simptomelor, dar aceştia să nu fie trimişi automat în carantină sau în autoizolare.
UNTRR semnalează faptul că autorităţile locale aplică legislaţia fără a ţine cont de prevederile naţionale în vigoare. De exemplu, o comună din judeţul Bistriţa-Năsăud a trimis în autoizolare un şofer profesionist care venise cu o zi înainte în ţară. Acesta a fost la descărcat şi când a ajuns acasă a doua zi, Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă din comuna respectivă din Bistriţa-Năsăud a hotărât ca şoferul să fie trimis în autoizolare, deşi nu prezenta simptome. UNTRR solicită Guvernului ca astfel de situaţii să nu mai aibă loc la nivel local, astfel toată ţara va intra în blocaj.
În ţările cu peste 500 de cazuri de coronavirus, precum Italia, Spania, Franţa, Germania, Belgia sau Austria, camioanele intră şi ies fără restricţii, iar şoferii nu sunt trimişi în carantină sau în autoizolare. La frontiere se măsoară temperatura şoferilor, iar la locuirle de încărcare/descărcare s-au luat măsuri speciale - şoferii se dau jos din cabină, se spală pe mâini, se dezinfectează şi apoi preiau documentele. Mărfurile sunt încărcate şi asigurate de către expeditori.
Italia este al doilea partener comercial al României, se transportă rutier 2 milioane de tone anual, ceea ce înseamnă 277 camioane pe zi. Germania reprezintă principalul partener comercial al României şi totalizează 20% din comerţul exterior al României, adică 32,5 miliarde de euro. Toată industria automotive a României se blochează în 7 zile.
„Totodată, precizăm că şoferii de camion stau singuri în cabină, au condiţii de odihnă în cabină, plata taxelor de drum se face automat, fiind mai izolaţi decât orice altă categorie socială”, spune UNTRR.
În România este o criză accentuată de şoferi, cu un deficit de 45.000 de şoferi profesionişti pentru vehiculele de transport marfă şi pentru vehiculele de transport persoane de peste 1+8 locuri, chiar dacă statisticile par să spună altceva – că sunt aproape 200.000 de autovehicule licenţiate în România pentru transportul de mărfuri (165.000) şi persoane (35.000) – contra cost şi în cont propriu şi sunt eliberate atestate pentru 305.000 conducători auto profesionişti, din care aproape jumătate sunt plecaţi în UE şi lucrează la firme din alte state membre.
O altă măsură este menţinerea transportului rutier de marfă în mişcare pentru evitarea unui blocaj economic, care ar agrava impactul COVID-19 în România. Transportul rutier are un rol vital pentru economia României şi cea europeană. Producţia şi distribuţia tuturor bunurilor de larg consum depinde, la un moment dat, de serviciile furnizate de operatorii de transport rutier. UNTRR îşi exprimă îngrijorarea faţă de faptul că tot mai multe ţări europene îşi închid graniţele sau restricţionează accesul transportatorilor rutieri. Semnalăm că blocarea tranzitului camioanelor va avea efecte imediate, catastrofale şi iremediabile asupra economiei Uniunii Europene, depăşind orice impact posibil al COVID-19.
Este esenţial ca autorităţile române să susţină funcţionarea sectorului transportului rutier şi libera circulaţie a camioanelor care furnizează mărfuri esenţiale cetăţenilor şi economiei, precum produsele alimentare şi produsele medicale.
O altă măsură este derogarea temporară de la aplicarea regulilor europene privind timpii de conducere şi de odihnă pentru şoferii profesionişti români, având în vedere starea de urgenţă din România determinate de criza COVID 19
De asemenea, UNTRR a solicitat autorităţilor române demersuri urgente pe lângă instituţiile europene în vederea aplicării unei derogări temporare de la interzicerea efectuării repausului săptămânal normal în cabina autovehiculului în statele UE care impun astfel de restricţii, pe baza Regulamentului (CE) nr. 561/2006 privind armonizarea anumitor dispoziţii ale legislaţiei sociale în domeniul transporturilor rutiere. Astfel, oferind posibilitatea de a efectua repausul săptămânal normal de 45 de ore în cabina autovehiculului, conducătorii auto profesionişti vor fi mai izolaţi şi se va reduce riscul de a se infecta cu noul coronavirus, decât în situaţia în care vor fi obligaţi, în continuare, să stea la hotel.
Transportatorii mai vor şi prorogarea termenului de plată a impozitelor şi taxelor locale, şi solicită Băncii Naţionale a României (BNR) să ceară sistemului bancar să acorde o perioadă de graţie la plata capitalului pentru finanţările prin credit şi leasing pe perioada pandemiei de coronavirus. Astfel, firmele de transport rutier să plătească doar dobânda aferentă, iar plata capitalului să fie amânată.
UNTRR solicită şi suspendarea plăţii contribuţiilor sociale de către firmele afectate.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO