Transportatorii critică intenţia Primăriei Generale de a introduce linii RATB spre Ilfov, rute acoperite în prezent de firme private

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) critică intenţia Primăriei Generale a Capitalei de a introduce linii RATB în zona Bucureşti-Ilfov, considerând că măsura ar fi o încălcare a legislaţiei şi ar face concurenţă neloială transportatorilor autorizaţi care au câştigat licitaţiile pentru a opera pe aceleaşi linii de transport rutier de persoane.

Urmărește
3957 afișări
Imaginea articolului Transportatorii critică intenţia Primăriei Generale de a introduce linii RATB spre Ilfov, rute acoperite în prezent de firme private

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) critică intenţia Primăriei Generale a Capitalei de a introduce linii RATB în zona Bucureşti-Ilfov, considerând că măsura ar fi o încălcare a legislaţiei şi ar face concurenţă neloială transportatorilor autorizaţi care au câştigat licitaţiile pentru a opera pe aceleaşi linii de transport rutier de persoane.

„Practic, o astfel de decizie ar face mai întâi concurenţă neloială transportatorilor autorizaţi care au câştigat licitaţiile pentru a opera pe liniile de transport rutier de persoane, pe aceleaşi trasee pe care PMB intenţionează să introducă noi linii RATB.  Operatorii de transport care deservesc acum rutele respective au făcut o investiţie de circa 25 de milioane de euro în autobuze cu anumite specificaţii tehnice, aşa cum au fost cerute în caietul de sarcini, la organizarea licitaţiei, conform legii”, a precizat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR

El a adăugat că preţul unui astfel de autobuz este între 70.000 şi 150.000 de euro, la care se adaugă alte cheltuieli de mentenanţă, salarii, taxe şi impozite.

În acest moment circulă 180 de mijloace de transport ale firmelor private care au câştigat licitaţiile pentru a opera pe liniile Bucureşti-Ilfov.

În opinia COTAR, iniţiativa Primăriei Generale de extindere a liniilor RATB ar putea falimenta  firmele care operează în prezent pe aceste rute, ceea ce va afecta nu doar afacerile private, ci şi bugetul statului şi bugetul PMB. ”De asemenea, nu înţelegem de ce este nevoie de o investiţie de cel puţin 50 de milioane de euro    de la bugetul PMB, din banii contribuabililor, la care se vor adăuga subvenţii, deşi rutele respective sunt acoperite de operatorii privaţi care s-au conformat legislaţiei naţionale, ca peste tot în ţară”, a mai pus Stefănescu.

La şedinţa de Consiliu General care va avea loc miercuri, 29 martie se va discuta şi modificarea Hotărârii C.G.M.B nr.267/29.10.2010 pentru aprobarea programului de transport rutier de persoane prin servicii regulate pe raza Municipiului Bucureşti şi a Judeţului Ilfov, a modelului licentei de traseu şi a contractului de transport public între Regia Autonomă de Transport Bucureşti şi oraşele/comunele din Judeţul Ilfov.

”În situţia în care acest act normativ va fi aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, va însemna încălcarea unor dispoziţii legale, respectiv a Legii nr. 8/2012 privind aprobarea ordonanţei 21/2011 privitoare la înfiinţarea Autorităţii Metropolitane de transport Bucureşti, aşa cum, de altfel, a statuat recent Curtea Constituţională a României”, se mai arată în comunicatul COTAR. 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici