"Nu este normal ca unii călători să plătească pentru Rapid un preţ mai mare şi să ajungă în acelaşi timp cu călătorii care vin cu personalul. În următoarele zile vom avea o întâlnire cu reprezentanţii CFR Infrastructură şi cu conducerea Ministerului Transporturilor, în care vom solicita reducerea taxei de utilizare a infrastructurii şi eliminarea plăţii suplimentului de viteză de către călătorii care folosesc trenurile de rang superior", a declarat, luni, într-o conferinţă de presă, directorul general al CFR Călători, Alexandru Noapteş.
El a adăugat că o astfel de decizie ar putea fi adoptată şi în cazul trenurilor care circulă pe ruta Bucureşti-Braşov, unde lucrările vor începe în acest an şi vor dura circa trei ani.
Pe ruta Bucureşti-Constanţa, suplimentul de viteză se ridică la 27,5 lei. Taxa de utilizare a infrastructurii, inclusă în preţul biletului, ajunge la nouă lei/tren/kilometru.
O călătorie de la Bucureşti la Constanţa durează în condiţii normale aproape cinci ore – indiferent de rangul trenului respectiv – , cu aproape o oră şi jumătate mai mult decât înainte de intrarea tronsonului în reabilitare.