- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Umorul, o strategie eficientă pentru autopromovare în carieră
Umorul poate fi o modalitate eficientă de a te promova în carieră, făcându-te să pari mai simpatic şi mai competent, reiese dintr-un studiu recent.
Umorul, o strategie eficientă pentru autopromovare în carieră
Studiul, realizat de cercetători de la Imperial College Business School din Marea Britanie, a analizat impactul umorului asupra percepţiilor candidaţilor la un loc de muncă şi antreprenorilor.
În primul studiu, cercetătorii au creat două CV-uri pentru candidaţi fictivi care căutau posturi de reprezentanţi de vânzări. Aceste CV-uri erau identice din punct de vedere al calificărilor şi al experienţei, dar unul dintre ele includea umor în secţiunea privind obiectivele profesionale, în timp ce celălalt se limita la o promovare de sine directă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
-
Ciolacu efectuează o vizită de lucru la Budapesta: Vreau să îmi finalizez mandatul cu obţinerea deciziei intrării depline în Schengen
-
Şef al armatei britanice: „Suntem pregătiţi să luptăm cu Putin în Europa de Est”
-
Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă rămân sub control judiciar
Rezultatele au arătat că CV-ul cu umor a avut de trei ori mai mulţi vizitatori pe site şi mult mai multe contacte din partea angajatorilor.
În al doilea studiu, cercetătorii au analizat transcrierile unor interviuri simulate în care candidaţii au folosit fie umorbragging, fie autopromovare simplă pentru a-şi descrie cel mai important moment ca patiser.
Candidatul care a folosit umorbragging a fost perceput ca fiind atât mai prietenos, cât şi mai competent, ceea ce a dus la intenţii de angajare mai mari în rândul participanţilor.
În al treilea studiu, cercetătorii au analizat discursurile din emisiunea de televiziune Shark Tank. Ei au constatat că antreprenorii care au folosit umorbragging au avut o probabilitate semnificativ mai mare de a obţine o ofertă de investiţie de la investitori, în comparaţie cu cei care nu au folosit umor sau au folosit alte forme de umor.
În al patrulea studiu, cercetătorii au confirmat că umorbragging-ul a condus la intenţii de angajare mai mari decât alte forme de umor sau autopromovarea directă.
Autorii studiului sugerează că umorul poate fi o strategie eficientă de autopromovare, deoarece ajută la crearea unei imagini pozitive a persoanei.
"Umorul poate face o persoană să pară mai simpatică, cu care este mai uşor de relaţionat şi pare mai puţin ameninţătoare", a declarat Jieun Pai, autorul principal al studiului.
Cu toate acestea, cercetătorii avertizează că umorul trebuie folosit cu atenţie, deoarece poate fi perceput într-un mod negativ dacă nu este bine calibrat.
"Este important să ne asigurăm că umorul folosit este adecvat situaţiei şi publicului", a spus Pai.
Constatările au fost publicate în Personality and Social Psychology Bulletin.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:45
FC Botoşani-FCSB 1-0, în meciul restanţă din etapa a 4-a a Superligii
-
ieri, 22:36