Un avion utilitar s-a prăbuşit în judeţul Brăila. Pilotul a murit. Anchete ale Parchetului Curţii de Apel Galaţi, CIAS şi ITM

Un avion utilitar s-a prăbuşit, sâmbătă dimineaţă, într-o orezărie din judeţul Brăila, în apropierea localităţii Stăncuţa. Pilotul avionului utilitar a murit, el intrând în stop cardio-respirator înainte de a fi preluat de un elicopter pentru a fi adus la Spitalul de Urgenţă Floreasca din Capitală, a declarat pentru MEDIAFAX secretarul de stat Raed Arafat.

Urmărește
2585 afișări
Imaginea articolului Un avion utilitar s-a prăbuşit în judeţul Brăila. Pilotul a murit. Anchete ale Parchetului Curţii de Apel Galaţi, CIAS şi ITM

Un avion utilitar s-a prăbuşit în judeţul Brăila. Pilotul a murit (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)

UPDATE 20:06 - Anchete ale Parchetului Curţii de Apel Galaţi, CIAS şi ITM după accidentul aviatic din Brăila

Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Galaţi a deschis o anchetă în urma prăbuşirii avionului utilitar în judeţul Brăila, cercetări în acest caz fiind desfăşurate şi de specialiştii CIAS, dar şi de reprezentanţii Inspectoratului Teritorial de Muncă Brăila, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Virgil Luparu, procurorul general adjunct al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Galaţi, ajuns sâmbătă la locul unde s-a prăbuşit avionul utilitar, a declarat că instituţia a început o anchetă în acest caz.

"În cauză, Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Galaţi efectuează cercetări pentru a stabili condiţiile în care s-a produs acest eveniment aviatic şi pentru a stabili dacă este vorba de infracţiuni prevăzute în Codul Silvic sau infracţiuni de vătămare corporală din culpă", a spus Luparu.

La rândul său, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Judeţene Brăila, Camelia Bucur, a declarat că poliţiştii au făcut cercetări la locul accidentului, sub coordonarea procurorului de la Galaţi.

Ea a spus că şi Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile face cercetări în acest caz, dar şi Inspectoratul Teritorial de Muncă Brăila, precizând că, pe lângă ancheta pentru vătămare corporală din culpă, investigaţia s-a extins şi pentru ucidere din culpă, având în vedere că pilotul a murit.

Medicii de la Spitalul Judeţean din Brăila au decis transferarea pilotului la Spitalul Floreasca din Capitală, iar pentru preluarea acestuia a fost trimis un elicopter al Ministerului Afacerilor Interne, însă bărbatul a suferit un stop cardio-respirator. Echipajul medical care trebuia să îl aducă la spitalul din Capitală a încercat resuscitarea pilotului, însă fără rezultat, a precizat Raed Arafat.

Copilotul avionului utilitar de tip Antonov 2 este în continuare internat la Spitalul Judeţean din Brăila.

Ministerul Afacerilor Interne arată, într-un comunicat de presă, că sâmbătă, în jurul orei 07.42, prin Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă a fost sesizat faptul că un avion utilitar s-a prăbuşit în comuna Stăncuţa, judeţul Brăila.

La scurt timp după producerea accidentului, pilotul şi copilotul avionului utilitar au fost preluaţi cu două ambulanţe, fiind transportaţi, în stare stabilă, la Unitatea Primiri Urgenţe a Spitalului Judeţean Brăila.

Pilotul, în vârstă de 59 ani, avea politraumatisme, iar copilotul, în vârstă de 59 de ani, a suferit traumatisme la torace şi la membrul inferior stâng, care nu îi pun viaţa în pericol, a precizat MAI.

Elicopterul MAI care trebuia să îl preia pe pilot şi să îl aducă de la Brăila la spitalul din Capitală a fost trimis de la Punctul de Operare Aero-Medicală Galaţi.

În urma accidentului aviatic, viceprim-ministrul pentru securitate naţională, ministrul Afacerilor Interne, Gabriel Oprea, a dispus o serie de măsuri, care au fost puse în aplicare prin Centrul Naţional de Conducere şi Coordonare Integrată. Astfel, la locul accidentului, pompieri, poliţişti şi jandarmi au realizat un dispozitiv de intervenţie pentru asigurarea perimetrului împotriva scurgerilor accidentale de combustibil.

Potrivit colonelului Ştefan Stoian, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Brăila, avionul este de tip Antonov 2 şi a fost închiriat de o firmă din Brăila de la o firmă din Galaţi, cei doi, pilotul şi copilotul, fiind delegaţi de societatea căreia îi aparţine aparatul de zbor.

"Avionul s-a prăbuşit pe un teren agricol, pe o orezărie, din apropierea localităţii Stăncuţa, nu a explodat, nu a luat foc, iar când au ajuns la faţa locului pompierii s-au eliminat toate riscurile. Cei doi au ieşit din aparatul de zbor pe picioarele lor, au fost conştienţi, au cooperat cu personalul medical. Avionul a fost avariat în partea din faţă, aripi, motor, în timp ce partea din spate nu a suferit avarii, acolo fiind şi substanţa ce urma să fie împrăştiată pe câmp", a declarat, corespondentului MEDIAFAX, Ştefan Stoian.

Conform sursei citate, la locul accidentului se desfăşoară o anchetă complexă, urmând a fi stabilite cauzele care au dus la prăbuşirea avionului.

"La faţa locului sunt echipaje ale ISU, Poliţie, Jandarmerie, reprezentanţi ai Primăriei Stăncuţa şi un reprezentant al firmei care a închiriat avionul. În zonă bate vântul, însă nu într-atât de tare încât să ducă la prăbuşirea unui avion. Cauzele accidentului urmează a fi stabilite în urma anchetei", a spus Stoian.

Conform unor surse locale, avionul aparţine firmei Pegas din Galaţi şi a fost închiriat de o firmă din Brăila pentru a împrăştia îngrăşământ. În urma verificărilor făcute la faţa locului, s-a constatat că substanţa respectivă nu a fost împrăştiată pe câmp, ci a rămas în buncărul avionului.

Aceleaşi surse spun că avionul de tip Antonov 2, construit înainte de 1980, era în stare bună de funcţionare, iar pilotul are aproximativ 6.000 de ore de zbor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici