Mesajul clipului e transmis după imagini care reproduc scene din „Povestea Slujitoarei”, un serial despre o distopie în care femeile fertile sunt folosite pentru reproducere, fiind considerate un bun al societăţii, fără drept de a alege asupra propriei vieţi.
În imagini, nişte copii crescuţi într-o astfel de societate sunt puşi să recapituleze ce anume se sărbătoreşte pe 6 şi 7 octombrie, data în care are loc referendumul. Apoi, aceştia asistă la arderea pe rug a unei femei, pe un câmp ce se aseamănă cu zona Palatului Parlamentului.
Spotul se încheie cu mesajul “Depinde de noi ce viitor le pregătim. Dacă vă pasă, staţi acasă”, #boicot.
”Acest referendum nu este despre familia tradiţională, ci despre îngrădirea drepturilor copiilor noştri. Depinde de noi dacă ne vom creşte copiii într-o nouă dictatură, sub teroare. România noastră nu poate fi a urii şi a strigmatizării, aşa cum nu poate fi nici a corupţilor. Libertatea este un drept fundamental şi vrem să fie respectat”, a declarat Roxana Pencea Brădăţan, senior campaigner Declic.
Clipul ”Copiii referendumului”, produs de Papaya Advertising şi susţinut de Declic şi Accept, a fost distribuit de circa 2.000 de ori în mai puţin de o oră de la publicarea pe Facebook.