Un nou scandal la orizont. Dacă ai maşină diesel s-ar putea să ai un dispozitiv de manipulare instalat. Studiu: Trei sferturi dintre maşinile diesel europene "probabil" au

Utilizând date de la 1.400 de teste oficiale guvernamentale efectuate în condiţii optime,un amplu studiu a constatat că 77% dintre maşinile diesel Euro 6 şi 85% dintre vehiculele mai vechi Euro 5 au rezultate "suspecte" la teste, care indică emisii excesive.

Urmărește
25549 afișări
Imaginea articolului Un nou scandal la orizont. Dacă ai maşină diesel s-ar putea să ai un dispozitiv de manipulare instalat. Studiu: Trei sferturi dintre maşinile diesel europene "probabil" au

Un nou scandal la orizont. Dacă ai maşină diesel s-ar putea să ai un dispozitiv de manipulare instalat. Studiu: Trei sferturi dintre maşinile diesel europene "probabil" au

Cantităţile de oxid de azot emise de aceste maşini în timpul testelor indică, potrivit raportului, "utilizarea probabilă a unui dispozitiv de manipulare interzis" - adică un software care permite maşinilor să activeze un sistem de control al poluării în timpul testelor, relatează Politico.

Niveluri "extreme" de emisii au fost constatate în cel puţin 40% dintre teste, ceea ce arată că prezenţa unui dispozitiv de manipulare a fost "aproape sigură" în aceste cazuri, potrivit ONG-ului.

Raportul estimează că 19 milioane de vehicule cu niveluri de emisii "suspecte" - şi 13 milioane cu niveluri "extreme" - sunt în prezent în circulaţie în Uniunea Europeană şi în Regatul Unit.

"Aceste rezultate prezintă un set solid de dovezi pentru ca autorităţile să investigheze şi, eventual, să ia măsuri corective pentru a aborda riscurile pentru sănătate reprezentate de maşinile diesel europene care circulă pe drumurile noastre", a declarat Peter Mock, directorul general al ICCT pentru Europa.

Existenţa aşa-numitelor dispozitive de manipulare a fost descoperită în scandalul Dieselgate din 2015, când producătorul auto german Volkswagen a recunoscut că a trişat la testele de emisii pentru sute de mii de maşini în SUA.

De atunci, alţi producători auto, printre care Daimler, Renault şi Fiat, s-au confruntat cu acuzaţii similare.

Ca reacţie la studiul ICCT, trei ONG-uri de mediu au declarat că vor acţiona în instanţă guvernele francez, britanic şi german pentru "incapacitatea lor de a aborda flagelul dispozitivelor de defectare ilegale" şi vor obliga constructorii auto să plătească costurile de rechemare în service a maşinilor diesel defecte.
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici