- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (09.10.2015, 15:30)
- Departamentul Social - Mediafax
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Un pacient şi-a primit banii pentru o lentilă intraoculară de la CASMB după trei ani. Avocatul Poporului recomandă sancţiuni
Avocatul Poporului recomandă sancţionarea angajaţilor Casei de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti (CASMB), după ce a constatat că un pacient şi-a primit banii pentru o lentilă intraoculară după trei ani şi cinci luni, când nu mai putea folosi dispozitivul din cauza evoluţiei bolii.
Urmărește
115 afișări
Un pacient şi-a primit banii pentru o lentilă intraoculară de la CASMB după trei ani (Imagine: Alexandru Hojda/Mediafax Foto)
Avocatul Poporului a emis, joi, o recomandare către CASMB, în care solicită, între altele, efectuarea unei cercetări interne la nivelul instituţiei, în scopul verificării respectării criteriilor de prioritate şi a listelor de aşteptare în soluţionarea cererilor pentru decontarea dispozitivelor medicale din perioada 2011 - 2015, identificării cauzelor şi persoanelor care se fac vinovate de rezolvarea unor cereri în termen nerezonabil, precum şi luarea măsurilor care se impun pentru prevenirea unor astfel de situaţii în viitor şi sancţionarea persoanelor vinovate, se arată într-un comunicat.
ULTIMELE ȘTIRI
-
BREAKING NEWS: A demisionat Nicolae Ciucă din funcția de președinte PNL
-
Alegeri prezidenţiale 2024, turul I. Numărătoarea voturilor s-a încheiat. Diferenţă de 2.742 de voturi între Elena Lasconi şi Marcel Ciolacu / Călin Georgescu pe primul loc cu 22,94%
-
Marcel Ciolacu a demisionat de la conducerea PSD. Partidul nu va contesta rezultatele alegerilor prezidenţiale
-
Iohannis nu a primit informări despre ingerinţe externe în alegeri
Recomandarea este urmarea unei anchete declanşate de către Avocatul Poporului, în 26 mai 2015, la nivelul CASMB, pentru clarificarea aspectelor sesizate de un petent, cu privire la modalitatea de soluţionare a cererii sale pentru decontarea unui dispozitiv medical (lentilă intraoculară).
În reclamaţie, petentul a semnalat faptul că CASMB a emis decizia nr. 20189/15 octombrie 2014 în baza cererii nr. 4267A/28 iunie 2011, deşi cererea sa fusese înregistrată cu nr. 3143/12 mai 2011. Petentul a reclamat atât soluţionarea cu mare întârziere a solicitării sale (3 ani şi 5 luni), motiv pentru care dispozitivul medical respectiv nu mai putea fi folosit din cauza evoluţiei bolii în respectiva perioadă, cât şi erorile din conţinutul ei, decizia fiind emisă în baza unei cereri care nu îi aparţinea.
În urma anchetei efectuate de către Avocatul Poporului, au fost constatate următoarele: în anul 2009, petentul a depus o cerere pentru procurarea unei lentile intraoculare pentru ochiul drept, soluţionată prin decizia nr. 14424/28 decembrie 2010, în data de 12 mai 2011, a solicitat lentila intraoculară pentru ochiul stâng; primul răspuns transmis petentului a fost prin adresa nr. 23684T/5 august 2014, CASMB informând petentul că cererea sa nu putea fi soluţionată, întrucât sistemul nu permitea înregistrarea unei noi cereri de către aceeaşi persoană în termen de şase luni de la emiterea unei decizii.
Petentul a fost invitat să depună o nouă cerere şi, întrucât petentul nu a dat curs acestei solicitări, CASMB a căutat o soluţie pentru rezolvarea situaţiei, reînregistrând din oficiu cererea cu nr. 4267A/28 iunie 2011, în baza Referatului nr. 43334/8 octombrie 2014, ca urmare fiind emisă Decizia nr. 20189/15 octombrie 2014.
Petentul şi-a exprimat nemulţumirea faţă de emiterea cu mare întârziere a acestei decizii (după 3 ani şi 5 luni de la depunerea solicitării), iar pe de altă parte a apreciat că aceasta este falsă, solicitând sancţionarea persoanelor care se fac vinovate de această situaţie.
Avocatul Poporului a cerut CASMB situaţia tuturor cererilor înregistrate în perioada 2011 - 2014 privind dispozitive medicale. Din examinarea datelor transmise prin adresa nr. 40587/30 iulie 2015, s-a observat că cererile nu au fost soluţionate în ordinea înregistrării, deciziile fiind emise după o perioadă variind între una - două zile şi aproape şase ani.
După finalizarea anchetei, Avocatul Poporului a emis, către preşedintele-director general al CASMB, o recomandare în care solicită următoarele: respectarea termenului de cel mult 3 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, în care CASMB să ia o hotărâre privind acceptarea sau respingerea cererii, iar respingerea cererii să se facă în acest termen, în scris şi motivat, cu indicarea temeiului legal, completarea normelor legale incidente prin stabilirea unui termen clar şi rezonabil în care solicitanţii să fie informaţi asupra aprobării, respectiv respingerii cererii lor, publicarea pe pagina de internet a instituţiei a fondului bugetar lunar aprobat cu destinaţia de decontare dispozitive medicale şi a deconturilor efectuate, publicarea pe pagina de internet a instituţiei a criteriilor de prioritate şi a celor pentru soluţionarea listelor de prioritate, întocmirea şi publicarea pe pagina de internet a instituţiei a listelor de prioritate pentru asiguraţi, pe categorii de dispozitive medicale, întocmirea şi publicarea listelor de aşteptare cu ordinea de acordare şi punctajul aferent fiecărei cereri, punctaj stabilit conform criteriilor de prioritate.
Totodată, AP recomandă directorului CASMB să dispună efectuarea unei cercetări interne la nivelul casei în scopul verificării respectării criteriilor de prioritate şi a listelor de aşteptare în soluţionarea cererilor pentru decontarea dispozitivelor medicale din perioada 2011 - 2015, identificării cauzelor şi persoanelor care se fac vinovate de rezolvarea unor cereri în termen nerezonabil în general, precum şi în cazul particular din speţa de faţă.
"Ca urmare a cercetării, se vor lua măsurile care se impun pentru prevenirea unor astfel de situaţii în viitor şi sancţionarea persoanelor vinovate", mai spune Avocatul Poporului.
Citește pe alephnews.ro: BREAKING NEWS: Ciolacu demisionează de la conducerea PSD după rezultatele alegerilor prezidențiale din primul tur. „Cine e vinovat?” – „Eu!”
Citește pe www.zf.ro: Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Cine este femeia care a construit de la zero compania al cărei scop este să rezolve în ţara noastră cea mai mare problemă a omenirii
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Gigi Becali i-a dat ordin lui George Simion, după ce Călin Georgescu a câștigat alegerile! Decizie șoc
PROSPORT.RO
Ce înseamnă Clubul de la Roma, din care a făcut parte Călin Georgescu. Cu ce se ocupă această organizație, de fapt
CANCAN.RO
„LEGIONAR” – cel mai căutat cuvânt pe dexonline după primul tur al alegerilor prezidențiale. De ce au votat românii un candidat pro-rus
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe