Un român cheltuieşte 40 de euro pe an pentru cosmetice, jumătate faţă de vecinii din regiune

Piaţa de cosmetice din România rămâne una dintre cel mai puţin dezvoltate din Europa şi din regiune, cheltuiala medie per capita fiind sub 40 euro pe an, jumătate faţă de nivelul din alte ţări din zonă.

Urmărește
224 afișări
Imaginea articolului Un român cheltuieşte 40 de euro pe an pentru cosmetice, jumătate faţă de vecinii din regiune

Un român cheltuieşte 40 de euro pe an pentru cosmetice, jumătate faţă de vecinii din regiune (Imagine: Shutterstock)

Potrivit Euromonitor, valoarea totală a consumului pe acest segment este de 780 milioane euro, în timp ce în state cu tradiţie, precum Franţa, este de 4-5 ori mai mare.

"Conform proiecţiei Euromonitor, creşterea pieţei de produse cosmetice va veni din toate categoriile, cu o creştere mai accelerată pe îngrijire personală, machiaj şi îngrijirea tenului", spune Răzvan Diraţian, şeful Avon România.

Mai mult, în România consumul este diferit de cel din Franţa deoarece parfumurile şi produsele de machiaj au cea mai mare pondere, în detrimentul celor de îngrijire (skin care).

Totuşi, un semn al maturizării pieţei îl reprezintă faptul că în prezent consumatorii reacţionează din ce în ce mai puţin la promoţii, reduceri de preţ şi caută cea mai bună valoare adaugată, potrivit lui Diraţian.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici