Discuţia a pornit după ce marţi, un biciclist a murit. El a avut o altercaţie cu şoferului unui SUV şi a fost lovit de maşina de mari dimensiuni. Ulterior, senatorul Ian Brossat a propus, prin intermediul unui comunicat de presă, interzicerea vehiculelor SUV „pentru a proteja vieţile parizienilor şi a pune în siguranţă spaţiile publice”.
„Această nouă dramă (…) şochează cu violenţa sa şi ne arată tuturor ce periculoase sunt aceste vehicule masive pe străzile noastre, în special pentru cei mai vulnerabili, precum bicicliştii şi pietonii”, a spus senatorul, citat de Le Figaro.
Senatorul foloseşte drept argument o statistică a unei companii de asigurări.
„SUV-urile nu sunt doar mai mari şi mai grele decât maşinile convenţionale, ci şi mult mai predispuse la accidente. Un studiu al asigurătorului AXA indică faptul că aceste vehicule sunt responsabile pentru accidente suplimentare cu 25%, cu consecinţe deseori mult mai grave, în special pentru pietoni”, mai scrie în comunicatul de presă.
Propunerea va fi depusă şi analizată la următoarea şedinţă a Consiliului din Paris.