ZF: Un tronson de autostradă construit de un gigant din Austria trebuie demolat în totalitate în Ungaria. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţie
Strabag, gigant austriac şi una dintre cele mai mari companii de construcţii din Europa Centrală şi de Est, are probleme mari în Ungaria. Deoarece a greşit la construcţia unei autostrăzi maghiare, guvernul de la Budapesta a dat de înţeles că nu mai vrea să colaboreze în viitor cu aceasta. Consideră că lucrările companiei nu îndeplinesc cerinţele de calitate.
ZF: Un tronson de autostradă construit de un gigant din Austria trebuie demolat în totalitate în Ungaria. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţie
În urma scandalului, constructorul austriac ar putea pierde până la 12 milioane de euro. Autostrăzile sunt importante pentru strategia de dezvoltare economică pe care mizează guvernul ungar, acesta prioritizându-le în defavoarea altor modalităţi de transport, cum ar fi căile ferate. De asemenea, executivul caută să aducă cât mai mult din sectorul materialelor de construcţii în mâini maghiare, aşa cum a făcut cu sectorul bancar şi cum încearcă să facă cu retailul. Apoi, mai mulţi oameni de afaceri apropiaţi partidului de guvernământ şi premierului Viktor Orban au afaceri în domeniu.
Guvernul Ungariei este în relaţii tensionate şi cu alte companii austriece sau cu executivi austrieci. Un exemplu este retailerul internaţional SPAR, pe care János Lázár, ministrul dezvoltării şi construcţiilor, îl consideră austriac. CEO-ul subsidiarei SPAR Austria, Hans Reisch, l-a acuzat pe Orban că hărţuieşte retailerii străini cu taxe speciale şi plafonări de preţuri.
Anul trecut, el a anunţat retragerea unor active din Ungaria de teama unor „exproprieri“. Se vorbeşte deja despre un război între SPAR şi premierul Orban, compania ducând bătălia până la Bruxelles, la Comisia Europeană. Tot anul trecut, un europarlamentar austriac l-a întrebat pe ministrul maghiar pentru Europa într-o şedinţă a Parlamentului European de ce Orban impune companiilor austriece taxe speciale.
ULTIMELE ȘTIRI
-
La două zile de la preluarea mandatului, Trump a dat primul interviu din Biroul Oval. Care sunt cele mai importante subiecte discutate de Președinte
-
Trump la Davos: „Iubesc Europa”, dar „am nemulţumiri foarte mari” cu Uniunea Europeană
-
Trump se adresează elitei de afaceri de la Davos: planuri pentru combaterea inflaţiei, reducerea taxelor şi extinderea producţiei de energie
-
Şoc în pieţe. Trump cere Arabiei Saudite să scadă preţul petrolului pentru a pune capăt războiului din Ucraina
În general companiile străine cu operaţiuni în sectoare unde pot prospera firmele maghiare acuză presiuni şi condiţii dificile de afaceri. Investitorul german al aeroportului din Budapesta a acuzat astfel de presiuni înainte de a-şi vinde participaţia guvernului maghiar. Nici băncile austriece nu au avut viaţă liniştită în Ungaria. În 2014, guvernul maghiar a lansat o ofensivă media în care şi-a arătat intenţia de a achiziţiona, direct sau indirect, subsidiarele locale ale Raiffeisen şi Erste.
Pe atunci, Orban spunea că este hotărât să aducă jumătate din sectorul bancar al ţării în mâini maghiare. A reuşit mai mult de atât. Raiffeisen şi Erste au rămas totuşi în Ungaria, chiar şi sub presiunea suprataxării, un instrument despre care Orban a spus iniţial că este o măsură temporară de obţinere de bani pentru reconstrucţia economică a ţării după marea criză. În 2014, guvernul Orban şi banca centrală ungară acuzau băncile străine că stau degeaba şi nu creditează economia.
Până la urmă, guvernul a cumpărat 15% din Erste Ungaria în 2016. Atunci, BERD a cumpărat alte 15%. În 2023, grupul mamă Erste şi-a răscumpărat acţiunile. Statul maghiar a obţinut un profit de 2,5 ori mai mare decât investiţia făcută. Cu aceşti bani a fost renaţionalizat aeroportul Budapesta. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Lucrările au început în 2018 şi au fost finalizate în 2021. Fiind unul dintre coridoarele de transport cheie ale regiunii, ar fi trebuit să aducă beneficii economice şi logistice substanţiale pentru comunităţile din apropiere, scrie Daily News Hungary.
Dezvoltat de două companii austriece ale Strabag, proiectul se anunţa a fi un triumf. Cu toate acestea, la doar doi ani de la deschidere, probleme structurale severe au forţat închiderea secţiunii dintre Szikszó şi Miskolc din cauza tasării solului. János Lázár, ministrul construcţiilor şi transporturilor, a vizitat şantierul şi a criticat aspru grupul austriac.
În opinia sa, execuţia defectuoasă a lucrărilor de către Strabag a provocat problemele. Potrivit ministrului, tronsonul a trebuit să fie demolat aproape în totalitate pentru a-i asigura stabilitatea prin consolidarea structurii de susţinere. Secţiunea reproiectată va fi întărită cu grinzi metalice.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 20:02
-
astăzi, 19:26