Şcoală online a fost o adevărată provocare şi se pare că nu vom scapă de ea nici de acum încolo. Însă ştii cum a arătat de fapt procesul de predare pe internet în primele luni de pandemie? A fost greu, plin de necunoscut, dezorganizat, iar mulţi profesori au trebuit să afle singuri cum să îi ajute pe elevi.
Cătălin este din Sibiu, este trainer IT, cu 17 ani de experienţă în domeniu. Este şi părinte şi a văzut cum fiicele sale, de 10 şi 13 ani, se chinuiau la şcoală în fiecare zi. Aşa că a strâns în jurul sau un grup de voluntari care i-au învăţat pe 120 de profesori cum să predea mai bine pe platforme că ZOOM sau Google Classroom.
„Mi-am dat seama că dacă profesorii şi învăţătorii fetelor mele au probleme, cel mai probabil şi alte persoane au probleme. Le-am explicat fiecare pas în parte: cum să vadă că copiii sunt conectaţi, cum să îşi dea seama că dacă scot un copil din grup nu o să mai poată intra. În momentul în care ai un server al şcolii îţi e mult mai uşor să faci un cont educaţional cu Zoom şi să ai parte de toate functionalizatile pe care le oferă”, explică trainerul IT Cătălin Mihacea.
Un curs a durat câte 2 ore şi jumătate, iar profesorii au aflat cum pot să îi împartă pe copii în grupuri, cum să dea note, cum să arhiveze materiale didactice şi cum să aibă ore interactive. Printre cursanti s-au aflat si Gloria Bucur si Dorina Călin.
„Am fost aruncaţi în groapă leilor, ca să spun aşa, pentru că ne-am trezit că nu ştim ce să facem în această situaţie şi atunci fiecare a trebuit să se descurce pe cont propriu. Unii au avut iniţiative personale şi au căutat informaţii, alţi colegi de-ai mei au fost reticienţi în folosirea acestor instrumente de predare”, povesteşte Gloria Bucur, profesor.
„Culegând informaţii de colo colo, cumva trebuie să supravieţuim pentru că suntem nişte luptători până la urmă. Cred că trebuie să le fim recunoscători celor care fac acte de voluntariat pe această temă, într-un domeniu în care multă lume a fost luată prin surprindere”, crede Dorina Călin, profesor învăţământ primar.