UNTRR: În ciuda cozilor de camioane de pânã la 70 km, UE întârzie soluţionarea blocajelor din Brenner, Austria

Uniunea Naţionalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) susţine că, în ciuda cozilor de pânl la 70 de kilometri, Uniunea Europeană întârzie solucţionarea blocajelor din Brenner, Austria.

Urmărește
5377 afișări
Imaginea articolului UNTRR: În ciuda cozilor de camioane de pânã la 70 km, UE întârzie soluţionarea blocajelor din Brenner, Austria

„În ciuda cozilor de camioane de pânã la 70 km, guvernele şi autoritãţile UE întârzie soluţionarea blocajelor din Brenner. Comisia Europeanã trebuie sã acţioneze urgent pentru lansarea procedurilor legale împotriva Austriei. La Consiliul UE care a avut loc sãptãmâna trecutã în Luxemburg, Miniştrii de Transport din UE au dezbãtut problema liberei circulaţii a mãrfurilor de-a lungul pasului Brenner, la frontiera landului austriac Tirol cu Italia, pe una dintre cele mai tranzitate rute europene”, arată UNTRR într-un comunicat remis marţi presei.

Conform acestuia, UNTRR salutã susţinerea miniştrilor Transporturilor din România, Bulgaria, Republica Cehã, Lituania şi Olanda pentru respectarea principiului liberei circulaţii de cãtre Austria, precum şi eforturile miniştrilor din Germania şi Italia de a aduce aceastã problemã în atenţia Consiliului Miniştrilor de Transport UE, ridicând problema la nivel european, însã constatã „cu îngrijorare cã se întârzie în continuare adoptarea unei soluţii”.

Reprezentanţii Uniunii susţin că, în cadrul întâlnirii Consiliului UE, Germania şi Italia au subliniat faptul cã actuala situaţie este nesustenabilã şi cauzeazã cozi lungi de camioane la frontierã, blocajele din pasul Brenner cauzând probleme în facilitarea comerţului la nivel european.

„Din nefericire, Austria nu a demonstrat nicio intenţie realã de a rezolva problema blocajelor de camioane din pasul Brenner, care afecteazã de mai mulţi ani industria transporturilor rutiere din UE. Eforturile de a creşte oferta de transport feroviar de marfã şi capacitatea de transport combinat s-au dovedit insuficiente pentru a rezolva singure problema volumului de mãrfuri care tranziteazã pasul Brenner. Ambele moduri de transport sunt necesare. Restricţiile de circulaţie pentru camioane au generat blocaje masive de trafic, cozile de camioane ajungând la 70 km chiar în preajma vacanţei de varã. Aceastã situaţie este inacceptabilã şi paradoxalã, având în vedere emisiile nejustificate de CO2 generate de camioanele care staţioneazã în cozile de la frontierã, contrar intenţiilor Austriei privind reducerea emisiilor”, susţin transportatorii.

Potrivit UNTRR, Comisia Europeanã trebuie sã utilizeze toate instrumentele legale pe care le are la dispoziţie pentru deblocarea acestei situaţii, rãspunzând numeroaselor solicitãri ale industriei transporturilor rutiere din ultimii ani.

„Volumul ridicat al tranzitului prin pasul Brenner necesitã o soluţie europeanã urgentã pentru a facilita circulaţia camioanelor între Austria, Germania şi Italia. Ministrul Mobilitãţii din Austria a confirmat cã numai anul trecut, 5.2 milioane de camioane au trecut prin pasul Brenner. Restricţionarea liberei circulaţii a mãrfurilor în cadrul UE are un impact negativ semnificativ asupra funcţionãrii pieţei interne, precum şi asupra eforturilor de reducere a emisiilor şi asigurãrii calitãţii aerului, în cazul Brenner”, se mai arată în comunicat.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici