- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (08.12.2023, 17:53)
- Cosmin Pirv
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
UNTRR: TIR-urile aşteaptă la intrarea în ţară 5 zile la graniţa cu Moldova şi 11 la cea cu Ucraina
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) susţine că timpii de aşteptare la frontierele României au crescut îngrijorător şi s-au creat cozi de camioane de până la 20 km care blochează activitatea transportatorilor români în prag de sărbători.
Urmărește
736 afișări
Potrivit unui comunicat al UNTRR, la intrarea în România, transportatorii sunt forţaţi să aştepte zile şi ore în şir pentru a putea trece frontiera, timp în care şoferii români nu au acces la facilităţi de hrană şi instalaţii sanitare adecvate. Astfel, se înregistrează peste 11 zile aşteptare pentru transportatorii români care vin dinspre Ucraina, 5-7 zile aşteptare pentru transportatorii români care vin dinspre Moldova şi 36 de ore pentru transportatorii români care vin dinspre Bulgaria, din cauza lucrărilor la podul Giurgiu - Ruse.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
Transportatorii susţin că dacă România ar fi fost în spaţiul Schengen, s-ar fi eliminat mai multe probleme şi timpii de aşteptare a transportatorilor români la frontierele interne s-ar reduce semnificativ, iar dacă autorităţile vamale ar acorda prioritate camioanelor cu documente vamale procesate – TIR/TIR-EPD la frontierele externe UE aşa cum UNTRR a solicitat în repetate rânduri, numărul zilnic de camioane care pot trece frontiera României cu Ucraina şi Republica Moldova poate creşte de 2-3 ori în 24 de ore.
„În ultimii ani, UNTRR a solicitat constant Guvernului României măsuri urgente pentru reducerea timpilor foarte mari de aşteptare la frontiere, semnalizând faptul că sunt frecvent cozi kilometrice atât la frontierele interne UE, precum Giurgiu, Borş, Nădlac (Romania nefiind în spaţiul Schengen), precum şi la frontierele externe UE, precum Siret Porubne (infrastructură învechită). În lipsa unor măsuri prioritare din partea autorităţilor române, problema timpilor mari de aşteptare la frontiere s-a agravat, perturbând semnificativ operaţiunile internaţionale ale transportatorilor români”, arată uniunea.
UNTRR solicită intervenţii urgente şi coordonate ale autorităţilor române pentru reducerea timpilor foarte mari de aşteptare la frontierele României cu ţările vecine, care afectează în prezent activitatea transportatorilor rutieri şi perturbă funcţionarea tuturor sectoarelor economice deservite de transportatori.
UNTRR solicită Ministerului Afacerilor Interne:
-Acordarea de prioritate la frontierele externe UE ale României pentru camioanele cu documente vamale procesate – TIR/TIR EPD care determină reducerea la minimum a sarcinilor administrative pentru transportatori şi autorităţile vamale. Sistemul TIR oferă o soluţie imediată pentru facilitarea trecerii frontierei României cu Ucraina şi Rep. Moldova, fiind demonstrat faptul că utilizarea TIR reduce timpii de transport cu până la 80%, facilitându-se trecerea mai rapidă a frontierei şi astfel mărirea capacităţii de procesare a autorităţilor vamale. Pentru deblocarea urgentă a transportatorilor rutieri români care aşteaptă la acest moment până la 11 zile să intre în ţară la frontierele României cu Ucraina şi Moldova, UNTRR solicită să se acorde prioritate autovehiculelor care utilizează sistemul TIR şi care au trimise predeclaraţii electronice TIR-EPD.
-Utilizarea dedicată a unor puncte de trecere a frontierei strict pentru camioane cu documente procesate vamal TIR/tranzit şi camioane goale, care ar putea duce la creşterea capacităţii actuale de trecere a frontierei. Pentru frontiera cu Ucraina, UNTRR a identificat două puncte de trecere a frontierei care pot fi dedicate pentru transport TIR/ TIR-EPD: Vama Vicovul de Sus- Krasnoilsk (UA), pentru frontiera cu Rep. Moldova Bumbăta – Leova (MD).
-Modernizare infrastructurii la punctele de trecere a frontierelor cu ţările UE şi non-UE pentru creşterea fluxului şi fluidizarea traficului, prin extinderea numărului de benzi de control pentru fiecare sens de circulaţie şi realizarea unor spaţii de parcare corespunzătoare
-Dimensionarea corectă a personalului vamal şi a procedurilor de lucru. Transportatorii rutieri se plâng că personalul vamal nu lucrează în intervalul orar 07.00-10.00 dimineaţa şi nici în intervalul 19.00-20.00 seara şi că se aşteaptă cu orele pentru prelucrarea documentelor vamale, timp care se adaugă la zilele de aşteptare pentru trecerea frontierei. În lipsa unui personal suficient şi bine instruit şi a unor proceduri de lucru adecvate, dacă se pierde mult timp la trecerea frontierelor, dacă procedurile nu sunt armonizate şi dacă toate acestea pot duce şi la plăţi neoficiale – atunci transporturile sunt întârziate şi economia este penalizată.
-Măsuri urgente de coordonare instituţională atât naţională, cât şi transfrontalieră pentru reducerea timpilor de aşteptare în frontiere şi fluidizarea traficului.
De asemenea, UNTRR face apel la intervenţia imediată a Ministerului Afacerilor Externe şi a eurodeputaţilor români pentru eliminarea discriminării transportatorilor rutieri români din parcările de camioane de la Ruse: „La Ruse situaţia s-a înrăutăţit, timpul de aşteptare a crescut la peste 36 ore pentru camioane, pentru a trece o frontieră internă a UE, din care 3 ore pentru a intra în parcările obligatorii, 26-30 ore aşteptare în parcări, 5-6 ore în coadă pentru a trece frontiera, iar vara şi timpii de aşteptare sunt de 2-3 zile pentru camioane. În ciuda tuturor intervenţiilor realizate la nivel bilateral şi european, continuă discriminarea transportatorilor rutieri români la Ruse, unde firmele de transport din România plătesc în continuare 25 euro faţă de transportatorii bulgari care plătesc 7 euro.
UNTRR solicită Guvernului României intensificarea acţiunilor pentru integrarea României în spaţiul Schengen cât mai curând posibil şi reducerea poverii administrative la punctele de trecere a frontierelor, prin utilizarea sistemului TIR pe relaţiile cu ţările non-UE.
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe