Unul din 3 români evită diverse activităţi de sezon pentru că nu are un „corp de vară”

  • Presiunea de a face o schimbare în privinţa corpului ca pregătire pentru vară este familiară pentru unul din 2 români.
  • În acelaşi timp, 33% dintre respondenţi unui studiu au recunoscut că evită diverse activităţi de sezon din cauza preocupărilor legate de imaginea corporală.
Urmărește
1514 afișări
Imaginea articolului Unul din 3 români evită diverse activităţi de sezon pentru că nu are un „corp de vară”

Unul din 3 români evită diverse activităţi de sezon pentru că nu are un „corp de vară”

Preferinţele vestimentare ale consumatorilor sunt adesea puse pe seama trendurilor sau curentelor fashion. Deşi confortul şi aspectul unui produs – oglindit prin detalii cromatice, de croi sau ţesătură – ar trebui să stea la baza deciziilor, adevărul este că stereotipurile corporale, la pachet cu cele de vârstă, au un cuvânt important de spus în procesul de cumpărare. Ba mai mult, acestea sunt puse în legătură cu variabila „sezonalitate”, perspectiva asupra imaginii de sine având de suferit cu precădere în perioadele călduroase.

Pentru a înţelege mai bine cum afectează aceste prejudecăţi publicul român şi obiceiurile de consum când vine vorba despre ţinutele de vară, platforma europeană lider în descoperirea modei, GLAMI, a derulat un sondaj în cadrul analizei sale periodice Fashion (Re)search.

Un număr de 5.936 respondenţi au luat parte la iniţiativă, datele fiind colectate în decursul lunii mai 2024.

Astfel, sezonul cald nu aduce cu sine doar soare şi distracţie, ci şi o oarecare stare de vulnerabilitate. Concret, 29% dintre cei chestionaţi au afirmat că se simt mai sensibili în timpul verii decât în restul anotimpurilor, iar 56% au susţinut că situaţia e echilibrată pe tot parcursul anului. Şi totuşi, doar 32% pot declara cu tărie că sunt încrezători în privinţa corpurilor lor atunci când merg la plajă.
De asemenea, presiunea de a face o schimbare în privinţa corpului ca pregătire pentru vară este familiară pentru unul din 2 români. Partea şi mai tristă este că 33% dintre respondenţi au recunoscut că evită diverse activităţi de sezon din cauza preocupărilor legate de imaginea corporală.

În ciuda îngrijorărilor legate de propriul aspect, pare că publicul începe să îmbrăţişeze conceptul de body positivity. Într-un procent de 71%, participanţii la sondaj au spus că tipologia corporală nu ar trebui să determine persoanele să se acopere mai mult vara, apreciind diversitatea şi unicitatea.

Discutabil este faptul că unii români sunt de părere că următoarele grupuri ar trebui să nu se expună prea mult în sezonul cald: cei în vârstă (12%), cei plus-size (11%) şi cei cu imperfecţiuni ale pielii sau alte dizabilităţi (8%).

Merită punctat şi faptul că românii, atât cei sub, cât şi cei peste 55 de ani, consideră în proporţie de 65% că oamenii mai în etate nu ar trebui să se îmbrace într-un fel specific vârstei. Ca atare, articolele trendy, în culori îndrăzneţe, ar trebui purtate în orice moment, atâta timp cât ele oferă o stare de bine.

Nu poate fi ignorat faptul că stereotipurile de vârstă au un efect limitativ în cazul achiziţionării anumitor articole vestimentare, iar acesta a fost simţit de 19% dintre cei sondaţi. În consecinţă, 68% dintre cei menţionaţi anterior au încercat să evite hainele strâmte, 22% au apelat la ţinute mai largi, care acopereau mai mult decât şi-ar fi dorit, 17% s-au ferit de integrarea nuanţelor luminoase în garderobă, iar 16% au mers pe un stil mai conservator, trecând cu vederea hainele la modă.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici