Unul din răniţii în accidentul de la Tuzla e pilotul avionului prăbuşit, copilot era Lavinia Guiţă
Unul dintre cei doi supravieţuitori ai accidentului aviatic de la Tuzla este pilotul aeronavei, el urmând a fi audiat de procurori, care au finalizat, marţi după-amiază, cercetarea la faţa locului, au declarat, pentru MEDIAFAX, surse judiciare.
Lavinia Guiţă era copilotul avionului prăbuşit la Tuzla (Imagine: MApN)
Sursele citate au afirmat că Lavinia Guiţă, decedată în accidentul de luni seara, era copilotul aparatului, corpul ei fiind găsit carbonizat la 150 de metri de aeronavă.
Investigaţiile de la faţa locului au relevat faptul că femeia a fost aruncată din avion la momentul impactului cu solul, ea fiind surprinsă de explozia produsă.
Avionul Antonov AN 2 era de fabricaţie poloneză, aflându-se în uzul forţelor aeriene din 1992. Capacitatea avionului este de 12-17 persoane, variind însă în funcţie de greutatea pasagerilor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Exportul de arme ruseşti s-a prăbuşit cu 92% în anul 2024, a scăzut de 14 ori faţă de 2021, la sub 1 miliard de euro. Paradoxal, România a ajuns Rusia la exportul de arme
-
Germania ar fi dispusă să trimită trupe de menţinere a păcii în Ucraina: „Suntem cel mai mare partener NATO din Europa”
-
Şeful gigantului grup austriac de construcţii Strabag, prezent şi în România, „a murit brusc şi neaşteptat” la vârsta de 44 de ani
Luni, avionul a realizat cinci curse cu militari din Forţele Navale şi Terestre, care executau lansări cu paraşuta. În cursa care s-a prăbuşit se aflau 14 persoane, fiecare militar având echipament pentru paraşutare, iar fiecare rucsac avea 15 kilograme, au precizat sursele citate.
Alţi aproximativ 40 de militari îşi aşteptau rândul pentru a executa salturi.
Altitudinea de la care aparatul s-a prăbuşit, potrivit calculelor preliminare, este de aproximativ 30 de metri.
Potrivit primelor cercetări, pilotul ar fi sesizat că aparatul se ridică cu greu de la sol şi ar fi încercat să-l redreseze, însă din cauza altitudinii mici nu a avut spaţiu de manevră, iar avionul a căzut "pe burtă". Totodată rezervoarele cu carburant, aflate sub aripi, au luat foc.
Anchetatorii au identificat toate victimele accidentului de la Tuzla, au încheiat cercetările de la faţa locului - strângerea de probe şi culegerea de imagini, inclusiv din elicopter - la dosar fiind depuse şi rezultatele necropsiilor.
Totodată, procurorii au dispus efectuarea unei expertize tehnice privind accidentul, expertiză care va fi realizată de Ministerul Apărării, au afirmat sursele judiciare citate. De altfel, Ministerul Apărării a format deja o Comisie de anchetă.
Expertiza va elucida cauza accidentului, până atunci procurorii iau în calcul atât varianta erorii umane, cât şi pe cea opririi unuia dintre motoare.
Între timp, procurorii aşteaptă momentul în care starea de sănătate a supravieţuitorilor va permite interogarea acestora.
Ministerul Apărării a anunţat că în urma accidentului de la aerodromul din Tuzla şi-au pierdut viaţa patru militari din cadrul Forţelor Aeriene şi opt din cadrul Forţelor Navale.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO