Următoarea aplicaţie-fenomen pe care o vom descărca... mai aşteaptă

  • Pentru prima oară în ultimii 3 ani, finanţarea start-up-urilor din Statele Unite a scăzut
  • În numai 3 luni, finanţările au scăzut cu aproape un sfert – sursa PitchBook (companie multinaţională de data finance şi software)
  • În Uniunea Europeană, în mai şi aprilie anul acesta, finanţările pentru start-up-uri au scăzut la cel mai mic nivel din ultimele 12 luni
Urmărește
530 afișări
Imaginea articolului Următoarea aplicaţie-fenomen pe care o vom descărca... mai aşteaptă
Autor: Ioana Răduca
 
De ceva vreme ne uităm foarte atent la cursul valutar, la cifrele legate de inflaţie, la dobânzile bancare şi la preţul litrului de benzină. Ne facem, companii şi cetăţeni, calcule şi previziuni, scenarii de business şi de viaţă. Acum, vă propun să ne uităm pe alte date statistice care ar putea să ne indice ce ne aşteaptă, fără să facem referire la nevoiele noastre de bază. Este vorba despre datele legate de investiţiile în start-up-uri, adică exact acele companii care mai rapid sau mai încet ne-au influenţat în ultimii ani stilul de viaţă şi care ne-au făcut, cumva, să ne simţim anacronici dacă n-am ţinut pasul măcar cu informaţiile legate de ceea ce pun pe piaţă. 
 
În Statele Unite, pentru prima oară în ultimii 3 ani, nivelul acestor finanţări a scăzut. Altfel spus, şi în pandemie start-up-urile şi-au găsit mai mulţi susţinători decât îşi găsesc acum. Mai exact, în acest moment, finanţările au ajuns în SUA la 62,3 miliarde $, minimul ultimelor 3 luni, potrivit PitchBook. În plus, în primele 6 luni ale lui 2022, tot în Statele Unite, calea de bază prin care start-up-urile aduc bani înapoi investitorilor: vânzările şi ofertele publice, au scăzut cu 88% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, însumând doar 49 miliarde $.
 
O astfel de scădere nu este ceva obişnuit atunci când vine vorba despre start-up-uri, mai ales în Statele Unite, acolo unde de un deceniu, astfel de finanţări au crescut constant şi substanţial. De înţeles dacă ne gândim şi la obiceiurile noastre, ale consumatorilor, la felul în care tehnologia a devenit un partener de care nu ne mai putem desprinde, iar fără smartphone, chiar şi o perioadă scurtă de timp, avem senzaţia că suntem fără mâini, fără picioare. Gândiţi-vă, că tot este perioada vacanţelor, la Airbnb. O constantă în vieţile multora dintre noi, un start-up la origini.  
 
În Uniunea Europeană, cifrele nu diferă foarte mult, ca tendinţă. În primul trimestru din 2022, numărul business-urilor noi a scăzut cu 2,3% faţă de perioada similară din 2021. În martie şi aprilie anul acesta, investitorii au oferit 7,5 miliarde $ pentru 472 de start-up-uri. O scădere cu 39% faţă de ianuarie şi februarie, perioadă în care start-up-urile au strâns, în 552 runde de finanţare, 12,3 miliarde $. 
 
Tendinţa se obeservă şi în Asia. Specialiştii spun că cel puţin pentru Europa principala cauză este războiul din Ucraina şi incertitudinile pe care le aduce implicit. Dacă tot calculăm cât ne costă nebunia lui Vladimir Putin, am putea, deci, să trecem şi asta pe listă: o aplicaţie practică mai puţin de care să ne folosim în viitorul apropiat.
 
Dar, să ne gândim puţin mai departe. Să vedem dincolo de aplicaţiile care ne fac viaţa mai uşoară. Uniunea Europeană îşi propusese ca anul acesta să întărească, după pandemie, sectorul energiei verzi şi al tehnologiilor conexe, să finanţeze-record cercetarea. Ca din laboratoarele cercetătorilor să ajungă în casele noastre toate noile tehnologii e nevoie nu doar de minte, muncă, perseverenţă, ci şi de bani. Cu un scepticism sever, cum reiese din cifrele legate de finanţarea start-up-urilor, este clar că şi ideile absolut revoluţionare îşi vor găsi materializarea din ce în ce mai dificil. Şi asta exact în perioada în care lumea are nevoie ca de aer de un strop de optimism şi speranţa că după furtună soarele o să strălucească şi mai tare. 
 
 
 
 
 
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici