UTILE Protecţia mărcilor şi modificările legislative. Ce se întâmplă după înregistrarea brandului (Monitorul Justiţiei)

Proprietarii mărcilor active folosite intens sunt sfătuiţi să monitorizeze şi publicaţiile de profil de la nivel European pentru a se asigura că interesele economice nu vor avea de suferit.

Urmărește
774 afișări
Imaginea articolului UTILE Protecţia mărcilor şi modificările legislative. Ce se întâmplă după înregistrarea brandului (Monitorul Justiţiei)

UTILE Protecţia mărcilor şi modificările legislative. Ce se întâmplă după înregistrarea brandului (Monitorul Justiţiei)

Mihai Betelie, managerul Agentiei Rompatent Design (agenţie specializată în protecţia drepturilor de proprietate industrială), aduce clarificari in ceea ce priveste modificari ale legislatiei marcilor, cu impact asupra protectiei acestora dupa inregistrare.                           

„- Proprietarii de marci trebuie sa stie ca pentru o protectie eficienta a dreptului de proprietate industriala, trebuie sa monitorizeze publicatiile oficiale ale OSIM;

- Atunci cand se depune o cerere de marca noua, identica  sau asemanatoare cu o marca deja inregistrata, prin care se solicita emiterea titlului de protectie pentru bunuri sau servicii care se suprapun peste cele ale unei marci inregistrate, OSIM nu poate refuza la inregistrare noua marca”, sunt doar câteva dintre ideile analizei realizate de managerul Rompatent Design.

 

Redăm, mai jos, analiza integrală a lui Mihai Betelie:

“Prin Legea 66/2010 a fost  adusă o  modificare importantă  Legii 84/1998 privind mărcile şi indicaţiile geografice, care nu este suficient de cunoscută în mediul de afaceri din România, deşi au trecut atâţia ani.

În esenţă, legea modificată, în acord cu legislaţia europeană, prevede că Oficiul de Stat pentru Invenţii şi mărci (OSIM), în procedura de examinare în vederea admiterii la înregistrare a unei cereri de marca nu mai are în vedere motivele relative de refuz la înregistrare( existenţa unei mărci anterioare, identică sau asemănătoare până la identitate), ci doar motivele absolute de refuz (marca este contrară bunelor moravuri, descriptivă sau lipsită de distinctivitate sau înşelătoare).

Asta înseamnă că atunci când se depune o cerere de marca nouă, identică  sau asemănătoare cu o marca deja înregistrată, prin care se solicită emiterea titlului de protecţie pentru bunuri sau servicii care se suprapun peste cele ale unei mărci înregistrate, OSIM nu poate refuză la înregistrare nouă marca.

Potrivit legii, OSIM poate examina motivele relative de refuz la înregistrare (existenţa unei mărci anterioare, identică  sau asemănătoare) doar în procedura de opoziţie sau contestaţie.

Citeşte CONTINUAREA

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici