Corina Creţu, primarilor: Găsiţi produsele emblemă pentru fiecare regiune. Un exemplu e gemul de Topoloveni

Publicat: 16 02. 2015, 12:47
Actualizat: 29 03. 2020, 18:41

”Sigur că nu orice regiune poate deveni sau poate fi Silicon Valley, dar poate găsi acel element pe care să-l dezvolte, fie că e vorba de industrie alimentară, turism, agrucultură, energie, noi tehnologii. Cazul cel mai aproape şi exemplul pe care îl dau tot timpul este cazul Grecia, care a făcut din brânza ”Feta” un produs răspândit peste tot în lume. Aşa vă încurajez pe fiecare ca în cadrul regiunilor dumneavoastră să găsiţi – cum este gemul de Topoloveni, de pildă, şi mierea din Germania – să găsiţi acele produse care pot fi considerate emblema regiunii dumneavoastră”, le-a spus Comisarul european pentru Politici Regionale, Corina Creţu, primarilor.

Ea a arătat că problemele satelor şi comunelor româneşti sunt cunoscute şi se ştie că aceste comunităţi trebuie revitalizate şi dezvoltate prin fluxuri economice şi umane.

”Noi, Comisia Europeană, considerăm că orice regiune are nevoie de o strategie pe termen mediu şi lung, pentru a se revitaliza. Am cerut statelor membre strategii de specializare inteligentă. (….) Problema comunelor şi satelor din estul Europei sunt mult mai compexe şi mai grave decât cele ale statelor cu mare vechime în ceea ce priveşte apartenenţa la UE”, a mai susţinut Corina Creţu.

Comisarul european pentru politici regionale, Corina Creţu a participat, luni, la cea de-a XVIII-a sesiune ordinară a Adunării generale a Asociaţiei Comunelor din România.