Deşi dreptul la educaţie revine fiecărui copil în parte, şcoala online ne demonstrează că sistemul românesc nu este pregătit şi suficient de digitalizat. Fără internet sau calculator, copiii din satele izolate sunt lăsaţi pe cont propriu.
Cătălin Deaconu, elev clasa a 8-a, Dridu, Ialomiţa: Eu sunt unul dintre norocoşi care au şi internet, au şi un telefon pentru a face ore online dar sunt colegi la mine în clasă şi la mine în şcoală care nu îşi permit să aibă telefon şi internet şi nu intră la orele online. Avem un coleg în clasă care este destul de bun adică învaţă, cred că lucrează de pe manualele şi cărţile pe care le-a luat de la şcoală. Şi lucrează singur, fără să ia legătura cu un profesor.
La polul opus sunt cei 150.000 de preşcolari şi şcolari din mediul privat, pentru care şcoala online arată complet diferit.
Sincron Sofia Puşcă – 9 ani, elevă şcoală privată: Cel mai mult la şcoala online îmi place că am învăţat să folosesc mai bine laptop-ul şi tableta şi că învăţ dar în acelaşi timp stau acasă cu părinţii mei.
România are o rată a analfabetismului funcţional de 44% şi de 15% pentru abandonul şcolar. Unul din 4 elevi părăseşte şcoala înainte de clasa a 4-a.