Veşti bune pentru asistenţii sociali: Dosarul digital înlocuieşte clasicul dosar cu şină

Profesioniştii care activează în domeniul serviciilor sociale, în cadrul instituţiilor de stat sau al organizaţiilor neguvernamentale au de astăzi la dispoziţie, gratuit, „Dosarul Digital” al beneficiarului.

Urmărește
160 afișări
Imaginea articolului Veşti bune pentru asistenţii sociali: Dosarul digital înlocuieşte clasicul dosar cu şină

Veşti bune pentru asistenţii sociali: Dosarul digital înlocuieşte clasicul dosar cu şină

Acesta constituie alternativa electronică a dosarului clasic, cu şină, şi vine în sprijinul asistenţilor sociali, facilitându-le realizarea documentaţiei, dar şi accesul la istoricul beneficiarilor, totul în condiţii de siguranţă a procesării datelor. Proiectul a fost finanţat de Fundaţia Vodafone România cu un buget de 240.000 de lei prin programul strategic „Connecting for Good” şi a fost dezvoltat de Fundaţia Dezvoltarea Popoarelor Filiala Cluj (FDP Cluj), cu sprijinul Code for Romania, în cadrul programului Civic Labs.

Alături de FDP Cluj, primii utilizatori ai Dosarului Digital sunt asistenţii sociali ai Direcţiei Generale de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti, respectiv cei ai Direcţiei de Asistenţă Socială şi Medicală Cluj-Napoca, Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială a Universităţii Babeş-Bolyai Cluj-Napoca şi Fundaţia de Abilitare „Speranţa”.

„Sub presiunea pandemiei am învăţat să utilizăm tehnologia digitală şi în viaţa de zi cu zi. Direcţia de Asistenţă Socială şi Medicală, componentă costitutivă a UAT Cluj-Napoca, nu se poate sustrage acestui curent. Dimpotrivă, trebuie să-l promovăm. Digitalizarea, pe care trebuie să ne-o asumăm, să o dezvoltăm tot mai mult în perioada următoare, nu este un scop în sine. Prin acest proiect al Dosarului Digital oferim specialiştilor din domeniu, asistenţilor sociali în primul rând, un instrument modern în munca de teren prin care se economisesc resurse materiale şi timp, cu efect benefic în calitatea serviciilor sociale”, a declarat Aurel Mocan, Director Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială şi Medicală Cluj.

Platforma „Dosarul Digital” este disponibilă accesând www.dosaruldigital.ro, în timp ce aplicaţia poate fi descărcată, deocamdată, pe dispozitive cu Android din Google Play, versiunea pentru iOS urmând să devină disponibilă în perioada următoare.
Pentru utilizarea soluţiei, organizaţia sau instituţia care doreşte să integreze în practica de lucru „Dosarul Digital” solicită pe platformă un cont de utilizator, după crearea căruia putând genera conturi pentru fiecare dintre angajaţii săi.

Printre avantajele utilizării „Dosarului Digital” se numără colectarea datelor despre beneficiari în format electronic, păstrarea unui istoric al acestora accesibil oricând, de pe telefon, tabletă, sau PC, raportarea simplificată către Direcţiile Generale de Asistenţă Socială, dar şi reducerea timpului alocat centralizării, transcrierii şi construirii de rapoarte, datele putând fi colectate şi introduse în platforma „Dosarul Digital” în timp real. Nu în ultimul rând, soluţia permite configurarea unor formulare conform nevoilor fiecărei organizaţii sau instituţii.

Dosarul Digital este un instrument util şi pentru organizaţiile care activează în zone vulnerabile, unde accesul la servicii pentru membrii comunităţii este redus sau inexistent, pentru că permite colectarea recurentă a informaţiilor, spre exemplu, privind starea de sănătate a acestora. O situaţie des întâlnită este cea a femeilor însărcinate din aceste comunităţi care, în mod frecvent, ajung pentru prima oară la medic în momentul naşterii. O monitorizare a sănătăţii viitoarelor mame pe tot parcursul sarcinii ar face mult mai eficientă acordarea asistenţei medicale, atunci când este cazul, medicii având acces la o fişă minimală de sănătate a beneficiarelor.

Organizaţiile neguvernamentale acreditate ca furnizori de servicii sociale şi serviciile de stat au obligativitatea de a completa o documentaţie stufoasă sub forma unui dosar în format fizic, numit „dosarul beneficiarului”. Conform unui sondaj pe bază de chestionar aplicat de FDP Cluj în perioada ianuarie- iunie 2020 în rândul a aproximativ 100 de angajaţi din organizaţii neguvernamentale şi din direcţii de asistenţă socială din toată ţara, 50 dintre aceştia au afirmat că alocă 75% din timpul de lucru pentru a completa dosarele beneficiarilor, iar 48 au declarat că dosarele conţin mai multe documente în care este necesară completarea aceloraşi informaţii. Un alt factor ce îngreunează activitatea asistenţilor sociali este nevoia de a reveni constant la documentaţia de monitorizare întocmită anterior.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici