- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Vicepreşedinte CJ Alba: Salvamontiştii, dirijaţi pe piste greşite. Coordonatele GPS de la STS au fost eronate
Salvamontiştii care au participat la căutarea avionului prăbuşit în Apuseni au fost coordonaţi de ISU şi au fost dirijaţi spre piste greşite pe baza coordonatelor GPS eronate, comunicate de STS, afirmă vicepreşedintele Consiliului Judeţean Alba Florin Roman, citat de corespondentul MEDIAFAX.
Vicepreşedinte CJ Alba: Salvamontiştii, dirijaţi pe piste greşite. Coordonatele GPS de la STS-eronate (Imagine: monitorulcj.ro)
Vicepreşedintele CJ Alba Florin Roman a declarat, marţi, corespondentului MEDIAFAX, că a făcut, împreună cu salvamontiştii care au participat la căutarea avionului prăbuşit în Munţii Apuseni, o analiză şi că nu are ce să le reproşeze, spunând că ei au fost coordonaţi de Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă şi au fost dirijaţi de mai multe ori pe piste greşite pe baza coordonatelor GPS eronate, comunicate de STS.
Roman a afirmat că, din punctul său de vedere, unul dintre "vinovaţii" de producerea accidentului este chiar legislaţia din România, care nu permite identificarea unei persoane după telefonul mobil, decât în cazuri speciale.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pe 22 decembrie Revoluția ajungea la București. Ce evenimente au marcat noaptea din 21 spre 22 decembrie
-
Ucraina a executat primul asalt fără militari, doar cu drone terestre şi aeriene
-
22 decembrie 1989 - ziua fugii cu elicopterul a soţilor Ceauşescu
-
Prima prelevare de organe la Spitalul Grigore Alexandrescu de la o tânără aflată în moarte cerebrală
"Din scurta analiză pe care am reuşit să o fac astăzi (marţi - n.r.) cu colegii de la Salvamont prezenţi la intervenţia de noaptea trecută din zona Munţilor Apuseni încep să se configureze şi primele concluzii. O primă concluzie ar fi că, deşi pare foarte hilar, unul dintre vinovaţi de producerea acestei tragedii este legislaţia în vigoare, pentru că dacă ai un accident şi suni la 112 şi spui că eşti rănit şi nu cunoşti zona în care te afli pur şi simplu nu poţi fi identificat şi localizat. În schimb, dacă eşti un infractor, eşti urmărit pentru droguri sau pentru altceva, legislaţia permite localizarea prin telefon.
O problemă mare în evenimentul din Apuseni a constituit-o faptul că acolo nu există semnal GSM decât pe alocuri şi practic din acest motiv cred că cei de la STS au greşit localizarea. În baza acestei localizări eronate, şi trebuie ştiut că există o marjă foarte mare de a greşi zona, toate trei echipajele de salvatori de la Alba, Cluj şi Bihor au fost trimise pe piste greşite. Dacă mi-aţi permite un exemplu: accidentul s-a produs la Sebeş şi salvatorii au fost trimişi să îi caute la Alba Iulia. Din acest motiv timpul de aşteptare a fost cel pe care îl ştiţi. Dacă localizarea ar fi fost exactă, cu siguranţă timpul de intervenţie ar fi fost mai scurt cu două-trei ore”, a spus Roman.
Vicepreşedintele CJ Alba a adăugat că o altă problemă pe care trebuie să o analizeze statul este cea a dotării cu aparatele necesare pentru acel avion.
"Există o procedură standard ca atunci când un avion aterizează forţat sau se prăbuşeşte are un aparat care emite un semnal, iar avioanele care survolează acea zonă pot să-l identifice foarte uşor. Din informaţiile mele, un astfel de aparat nu exista pe avionul căzut la sol", a spus Roman.
El a adăugat că este nemulţumit şi de faptul că primarul din Horea nu a fost anunţat imediat după producerea accidentului în aşa fel încât să mobilizeze mai repede pădurarii, vânătorii şi localnicii care cunosc zona pentru căutarea epavei.
"O altă chestiune care a afectat comunicarea este faptul că nu a fost activat imediat preşedintele comisiei locale pentru situaţii de urgenţă, primarul, care ar fi putut prin experienţa sa să mobilizeze foarte rapid pădurarii, vânătorii şi localnicii care cunosc cel mai bine locul. Cu siguranţă până ajungeau echipajele de la Alba şi de la Cluj - în circa două ore - aceşti oameni, care sunt cei mai buni cunoscători ai locului, ar fi desfăşurat căutări şi ar fi identificat epava mult mai repede", a afirmat Roman.
Pilotul Adrian Iovan şi studenta Aurelia Ion şi-au pierdut viaţa după ce un avion de mici dimensiuni de tip BN2 la bordul căruia se afla un echipaj medical a aterizat forţat, luni după-amiază, într-o zonă muntoasă accidentată, la peste 1.400 de metri altitudine, la graniţa judeţelor Cluj şi Alba.
La bord se aflau patru medici - Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Elias, Cătălin Pivniceru de la Spitalul "Sf. Maria" şi Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beiuş, judeţul Bihor -, o studentă şi doi membri ai echipajului de zbor - pilotul Adrian Iovan şi copilotul Răzvan Petrescu.
Echipa medicală din avion mergea la Oradea, unde urma să preleveze ficatul de la un donator de peste 60 de ani care a suferit un accident vascular cerebral, a declarat, pentru MEDIAFAX, dr. Victor Zota, coordonator de transplant.
Epava avionului şi victimele au fost găsite de un pădurar, după o căutare de aproximativ cinci ore, la care au participat pompieri salvatori, jandarmi montani, poliţişti, salvamontişti, angajaţi ai Parcului Naţional Munţii Apuseni şi localnici. În zona unde a aterizat forţat avionul a fost trimis şi un elicopter de la SMURD Mureş, însă acesta a fost nevoit să se retragă, din cauza ceţii.
Pilotul Adrian Iovan a fost găsit încarcerat, iar studenta era în stop cardio-respirator, cu hipotermie severă, nemaiputând fi salvată.
Toate cele cinci persoane rănite în accidentul aviatic, care au suferit multiple fracturi şi traumatisme, au fost internate la secţia de terapie intensivă a Spitalului Judeţean de Urgenţă, ultimii doi răniţi fiind aduşi la UPU Cluj marţi dimineaţă, în jurul orei 4.30.
Medicul Radu Zamfir a fost externat pe propria răspundere, marţi după-amiază, de la Spitalul Judeţean de Urgenţă (SJU) din Cluj, ajungând în Capitală la bordul unui avion de linie. Ulterior, medicul a susţinut o conferinţă de presă la Institutul Fundeni, el spunând că datorită lui Adrian Iovan sunt cinci oameni în viaţă, după ce aeronava a intrat în ceaţă, a pierdut înălţime, a pierdut un motor şi apoi "ne-am recules".
STS informa că locul producerii accidentului aviatic a fost stabilit pe baza informaţiilor furnizate de operatorii de comunicaţii mobile odată cu primirea primului apel la 112, informaţia fiind pusă la dispoziţia instituţiilor ce au participat la operaţiunea de căutare şi salvare.
"Localizarea locului evenimentului în Sistemul 112 s-a realizat potrivit prevederilor legale, pe baza informaţiilor furnizate de operatorii de comunicaţii mobile odată cu primirea primului apel la 112, respectiv la nivelul sectorului celulei din care a fost generat acesta şi a fost pusă la dispoziţia instituţiilor care au participat la operaţiunea de căutare şi salvare", se arăta într-un comunicat transmis de Biroul de presă al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS).
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO