Videanu: Propunerea lui Orban pentru linia de metrou Bucureşti-Otopeni, o mocăniţă
Edilul şef al Capitalei a arătat că prin proiectul elaborat de municipalitate, în colaborare cu specialişti români şi reprezentanţi ai Misiunii SAPROF a Guvernului japonez, nu se doreşte legarea centrului Capitalei de Aeroportul "Henri Coandă" Otopeni, ci rezolvarea problemei de transport în zona de nord a Bucureştiului.
"Aceasta este unica soluţie care anticipează blocarea traficului în zona de nord a Bucureştiului, ţinând cont de faptul că, cartierele Aviaţiei, Băneasa sunt lipsite total de acest mijloc de transport", a mai spus edilul municipal într-o conferinţă de presă.
Potrivit lui Videanu specialiştii români şi cei japonezi au analizat toate variantele de extindere a metroului pentru zona de nord a Capitalei şi au decis că această extindere trebuie făcută fie din Piaţa Victoriei, fie din Piaţa 1 Mai, dar obligatoriu pe zona de nord a Capitalei.
"Specialiştii au demonstrat că singurele relaţii fezabile sunt cele pe care municipalitatea le-a propus", a mai spus Adriean Videanu.
Primarul Videanu a mai arătat că Autoritatea Metropolitană de Transport (AMT) trebuie subordonată municipalităţii şi Consiliului Judeţean Ilfov, şi nu Guvernului aşa cum rezultă din propunerea ministrului Transporturilor.
Edilul municipal a explicat că AMT este formată din Metrorex, RATB, Administraţia Străzilor şi partea de semaforizare de la Administraţia Străzilor, arătând că aceste instituţii vizează probleme de interes local la nivelul Capitalei şi al Ilfovului care trebuie rezolvate de municipalitate.
"AMT nu poate fi în subordinea Guvernului, pentru că acesta are alte probleme în subordinea sa", a mai spus Videanu.
Primarul Capitalei a mai arătat că în 24 ianuarie 2008, Guvernul Japoniei a aprobat un credit de 300 de milioane de euro pentru proiectul de extindere a metroului din Piaţa Victoriei către Aeroportul Otopeni şi a explicat că ar fi "o mare eroare" dacă Guvernul României nu ar lua o decizie mai repede în privinţa utilizării acestor bani de către Metrorex, apreciind că este cel mai ieftin credit pentru investiţii la momentul actual.
Consiliul General al Municipiului Bucureşti a plătit un studiu de fezabilitate pentru întocmirea documentaţiei care stabileşte indicatorii tehnico-economici necesari constuirii liniei de metrou Piaţa Victoriei – Aeroportul Henri Coandă Otopeni. În urma studiului, Consiliul a aprobat investiţia de peste un miliard de euro.
Investiţia este justificată, potrivit actului normativ, prin îmbunătăţirea centrului oraşului cu aeroporturile, asigurarea unui transport de calitate bună pentru rezidenţi, scăderea traficului rutier şi a numărului accidentelor, îmbunătăţirea condiţiilor de mediu prin reducerea zgomotului şi a poluării, revitalizarea activităţii economice în centrul oraşului şi stimularea dezvoltării suburbiilor din zona de nord, asigurarea sprijinului necesar promovării zonelor rezidenţiale dintre aeroportul Băneasa şi Otopeni.
Reprezentanţii Ministerului Transporturilor susţineau anul trecut că investiţia este ilegală atât timp cât societatea se află la Ministerul Transporturilor.
Pe de altă parte, reprezentanţii executivului municipal apreciau că pot realiza investiţii care vizează infrastructura de transport public din Bucureşti.