- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Zece companii aeriene, amendate de ANPC
Zece firme de transport aerian au primit amenzi însumând peste 288.000 de lei, de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, pentru încălcarea regulamentului privind drepturile pasagerilor, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, preşedintele Autorităţii, Dan Vlaicu.
Zece companii aeriene, amendate de ANPC
Zece firme de transport aerian au primit amenzi însumând peste 288.000 de lei, de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, pentru încălcarea regulamentului privind drepturile pasagerilor, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, preşedintele Autorităţii, Dan Vlaicu.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a controlat 16 firme de transport aerian care au avut întârzieri sau anulări de zobruri în perioada 3-5 ianuarie, pe zece dintre acestea amendându-le, în total, cu peste 288.000 de lei pentru încălcarea Regulamentului 261/2004 privind drepturile pasagerilor la asistenţă şi compensare în caz de refuz la ambarcare, anulare sau întârziere prelungită a zborurilor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
OZN deasupra României: O imagine din 2022 publicată de un fost oficial al Pentagonului face înconjurul internetului. Cât de credibilă este fotografia
-
Bilanţul inundaţiilor din Spania a crescut la 158 de morţi
-
Schimbările climatice afectează agricultura: România a ajuns Tunisia, apa va fi cotată la Bursă
-
Sursă israeliană despre un posibil atac al Iranului: Israelul este la „un nivel ridicat de pregătire”
Regulamentul CE 261/2004 prevede informarea în scris a fiecărui pasager cu privire la drepturile pe care le are în cazul în care zborul este întârziat cu mai mult de două ore sau anulat; deservirea pasagerilor, respectiv oferirea de mese şi băuturi răcoritoare în cantitate direct proporţională cu timpul de aşteptare, cazare hotelieră, transportul dintre aeroport şi locul cazării, dreptul la două apeluri telefonice gratuite, mesaje prin telex, fax sau e-mail; posibilitatea de alege între rambursarea, în termen de şapte zile, a întregului cost al biletului la preţul de achiziţie, împreună cu, dacă este cazul, un zbor de retur la locul de plecare iniţial, cât mai repede posibil.
Companiile Blue Air, Malev, Air France, Wizz Air, Carpatair, Tarom, My Air, Alitalia, Brithish Airways şi Lufthansa au fost amendate pentru că nu au informat pasagerii, nu le-au acordat asistenţă, iar Lufthansa a fost amendată pentru că informarea prezentată în scris pasagerilor cu privire la drepturile pe care le au a fost prezentată doar în limba engleză, a adăugat Vlaicu.
Astfel, cea mai mare amendă a fost acordată companiei Blue Air, respectiv 49.200 de lei, urmată de Wizz Air - 48.300 de lei, Air France - 43.200 de lei, Alitalia - 38.400 de lei, British Airways - 32.100, Malev - 31.900 de lei, Carpatair - 11.100 de lei, Tarom - 10.800 de lei, MyAir - 9.000 de lei, Lufthansa - 3.000 de lei.
"Cuantumul amenzilor aplicate a fost stabilit în funcţie de numărul de pasageri înregistrat la cursele întârziate, precum şi în funcţie de timpul de aşteptare până la decolare. Controlul ANPC continuă în prezent la două companii, Austrian Airlines şi Aeroflot-Russian International", a precizat şeful ANPC.
Vlaicu a adăugat că au mai fost verificate companiile Air Malta, EL AL-Israel Airlines şi Romavia, care au înregistrat întârzieri, dar nu au încălcat Regulamentul 261/2004. Totodată, în urma controlului s-a constatat că Swiss International Airline a respectat drepturile pasagerilor.
Preşedintele ANPC şi-a exprimat speranţa ca în urma acestor amenzi, care au reprezentat "semnale clare", să nu mai fie înregistrate cazuri de încălcare a drepturilor pasagerilor.
Acesta a adăugat că eventualele despăgubiri ale pasagerilor pot fi câştigate doar în instanţă, Autoritatea sancţionând cu amendă compania, fără a avea dreptul să oblige companiile aeriene să îşi despăgubească călătorii.
Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat, cu acelaşi prilej, că în cazul nerespectării drepturilor de către companiile aeriene, aeroporturile au obligaţia să furnizeze informaţii pasagerilor şi să anunţe ANPC, deoarece s-a observat că pasagerii nu îşi cunosc drepturile.
Orban a precizat că singura sancţiune pe care o pot da autorităţile companiilor de zbor este amenda, fără a putea anula dreptul de operare în spaţiul aerian, drept pe care aceste companii l-au obţinut, prin licenţă, din ţara de unde provin.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO