„Noi, oamenii, suntem fiinţe sociale, şi ne dezvoltăm atât fizic, cât şi emoţional în interacţiunea dintre oameni! Iar în acest moment, acest drept le-a fost luat copiilor, mai ales că ei se dezvoltă pe această arenă a şcolii, care e principala lor sursă de socializare!”, spune psihoterapeutul Simona Nicolaescu.
Copiii se pot contrunta cu probleme din cauza izolării, atrage atenţia specialistul.
„În cazul copiilor care au fost izolaţi de şcoală în trecut, pentru că au suferit de anumite boli, s-a putut constata că există un declin chiar şi cognitiv! Ajung să dezvolte stări de depresie, de anxietate! Şi de aceea ne aşteptăm ca şi noi, în acest context de luni de izolare socială, să vedem tot mai des diferite tulburări psihice în rândul copiilor noştri!”, a explicat Simona Nicolaescu.
Mai sunt patru luni până când începe şcoala. Atunci când copilul îşi pierde răbdarea şi întreabă insistent de ce nu îşi mai poate vedea colegii, expică-i cu blândeţe, şi cât mai pe înţelesul lui, de ce perioada asta trebuie să stea departe de cei dragi!
„E fix ca atunci când ei aveau un joc nou, încă nu ştiau cum ar trebui să joace, nu ştiau încă regulile şi le lua ceva vreme până să înţeleagă ce se întâmplă şi aşa se întâmplă şi în acest moment! Practic, specialiştii au nevoie de mai mult timp până să ajungă să regleze situaţia în care trăim. Să le promitem că situaţia nu va dura foarte mult, nu va fi permanentă şi că mai devreme sau mai târziu vor reuşi să-şi revadă colegii!”, a mai spus psihoterapeutul.
Fiecare copil e unic, şi reacţionează diferit! Lui Tudor de exemplu, îi place şcoala online, dar şi el suferă că trebuie să stea departe de pasiunea lui: motocross!”.
Întrebat ce îi place cel mai tare la şcoala online, Tudor a răspus: „Că pot să mă trezesc târziu, că pot să mă văd cu prietenii mei şi că pot să mănânc ce vreau în pauze şi să stau pe telefon!”.
Pentru cei mai mici e şi mai greu! Le lipseşte joaca de la grădiniţă.