Baidu va livra propriul metavers. Dezvoltarea aplicaţiei ar putea dura 6 ani

Publicat: 25 12. 2021, 11:00
Actualizat: 25 12. 2021, 11:10

Metaversul poate fi definit, în linii mari, ca fiind următoarea generaţie a internetului – o lume virtuală în care oamenii interacţionează prin intermediul unor avatare tridimensionale. Gigantul reţelelor de socializare Facebook a dschis această tendinţă în octombrie, schimbându-şi numele în Meta şi anunţând planuri pentru investiţii conexe în valoare de 10 miliarde de dolari în următorul an.

Baidu, cu sediul la Beijing, plănuieşte să organizeze luni evenimentul său anual pentru dezvoltatori în lumea virtuală a aplicaţiei sale XiRang. Compania susţine că aceasta va fi prima conferinţă chineză despre metavers.

Cu toate acestea, la un eveniment de avanpremieră desfăşurat marţi, executivul responsabil de XiRang a redus aşteptările, menţionând cât de multe aspecte nu sunt încă la înălţime.

Dezvoltarea aplicaţiei a început în decembrie anul trecut, dar mai sunt încă şase ani până la lansarea completă, a declarat Ma Jie, vicepreşedinte la Baidu. Ca răspuns la întrebări precum cea care cerea detalii despre acest termen, Ma a adoptat un ton apologetic: „Este o întrebare foarte bună, dar s-ar putea să nu am un răspuns foarte bun”.

Aplicaţia Baidu, aşa cum există acum, poate găzdui 100.000 de participanţi virtuali la conferinţa de luni, a declarat Ma, arătând reporterilor o reprezentare grafică a stadionului virtual.

El a spus că Baidu îşi propune să construiască o platformă open-source pentru dezvoltatorii de metaverse – o infrastructură pentru o lume virtuală.

Evenimentul de luni marchează deschiderea XiRang pentru dezvoltatori, deocamdată în principal în China.

Calendarul lui Baidu reflectă înţelegerea de către companie a metaversului, abordarea sa conservatoare în gestionarea aşteptărilor şi mediul de reglementare din China.

În ultimele 18 luni, guvernul chinez a luat măsuri drastice împotriva presupuselor practici monopoliste ale giganţilor chinezi din domeniul tehnologiei internetului, prin amenzi şi noi reglementări. De asemenea, Beijingul a promulgat anul acesta o nouă lege privind confidenţialitatea datelor. Analiştii spun că factorii de decizie politică încearcă să abordeze problemele legate de inegalitatea veniturilor, sprijinind în acelaşi timp creşterea bazată pe inovare.

Internetul din China este controlat strict de către guvern, fiind blocate site-urile străine de socializare Facebook şi Twitter. Google şi-a operat motorul de căutare în China doar pentru scurt timp.