Constructorul francez, care l-a incriminat pe inginerul Phil Mackereth, şi-a prezentat apărarea a doua zi după ce s-a anunţat că a fost convocat la Consiliul Federaţiei Internaţionale de Automobilism (FIA), la 6 decembrie, la Monte Carlo, unde va trebui să explice faptul că a avut acces, în perioada septembrie 2006 – octombrie 2007, la documente şi informaţii confidenţiale ale echipei McLaren-Mercedes.
"La 6 septembrie 2007, ni s-a adus la cunoştinţă că un inginer (domnul Phil Mackereth), care a venit la echipa noastră în septembrie 2006 după ce a lucrat pentru McLaren, a adus cu el informaţii ce aparţineau McLaren. (…) Aceste informaţii au fost, la cererea lui Phil Mackereth, depuse în dosarul său personal despre sistemul Renault F1 Team. Acest lucru a fost făcut fără acordul vreunuia dintre responsabilii echipei", a explicat echipa Renault, într-un comunicat.
Renault, care l-a suspendat pe Phil Mackereth, a adăugat că a informat imediat echipa McLaren despre această situaţie, iar apoi a avertizat FIA.
Constructorul a subliniat că aceste informaţii, văzute "fugitiv de ingineri vizau patru domenii de aplicare, interiorul rezervorului, cutia de viteze, sistemul de amortizare a vibraţiilor şi suspensiile. Renault a precizat că niciuna din aceste informaţii nu a fost utilizată pentru a influenţa concepţia monopostului echipei franceze.
Renault a menţionat că a invitat "un organism independent ales de McLaren pentru a inspecta sistemele sale informatice, monoposturile şi dosarele de concepţie pentru a demonstra că este vorba de un incident nefericit care nu are nicio influenţă asupra designului monoposturilor sale".
Echipa condusă de Flavio Briatore şi-a încheiat apărarea asigurând că are încredere deplină în judecata Consiliului Mondial din decembrie.