ANALIZĂ: Turismul sportiv ca extravaganţă - 5.000 de dolari pentru un bilet la un meci de box

Românii cu stare aleg dintre cele mai extravagante destinaţii pentru a participa la competiţiile sportive internaţionale, existând atât fani ai Simonei Halep la turneele WTA din întreaga lume, dar şi împătimiţi ai boxului care cheltuiesc 5.000 de dolari doar pentru un bilet la meci.

Urmărește
979 afișări
Imaginea articolului ANALIZĂ: Turismul sportiv ca extravaganţă - 5.000 de dolari pentru un bilet la un meci de box

ANALIZĂ: Turismul sportiv ca extravaganţă - 5.000 de dolari pentru un bilet la un meci de box (Imagine: Shutterstock)

Solicitările pentru sejururi la competiţiile sportive sunt în creştere în ultimii ani, românii alegând să meargă fie la finala Ligii Campionilor, care a avut loc la Berlin, fie la Marele Premiu de Formula 1 al Chinei sau finala Cupei Mondiale din Brazilia.

"De la an la an solicitările la evenimente sportive majore în ţară sau în lume au crescut. Oamenii ocupaţi se recompensează cu experienţe sportive alături de familie, prieteni sau parteneri de afaceri. Cele mai recente solicitări au fost pentru Finala UEFA Champions League de la Berlin, pentru turneul de la Rolland Garros, pentru Copa del Rey din Barcelona. Avem clienţi care preferă Formula 1. Mergeau, de exemplu, la Monaco, dar le-am propus ceva mai exotic - Shanghai Grand Prix şi le-a plăcut foarte mult. A fost o experienţă completată şi de aspectele culturale şi gastronomice", a explicat pentru MEDIAFAX Carmen Voicu, managing partner la compania de asistenţă personalizată Consiergo.

În ultimul an, segmentul turiştilor români care solicită şi rezervă servicii la evenimentele sportive de notorietate a înregistrat o creştere de 15 la sută, conform unei analize a agenţiei de turism Mareea. Pachetele turistice conţin servicii variate care includ de cele mai multe ori transport, transferuri, cazare şi furnizarea biletelor la meciul dorit. Profilul preponderent al turiştilor de acest tip este cel al tinerilor activi şi ocupaţi.

"Din analiza efectuată, creşterea înregistrată de agenţie pe acest segment de clienţi este datorată în cea mai mare măsură fenomenului Simona Halep. Pornind de la această jucătoare de tenis cu rezultate senzaţionale şi cu foarte mulţi fani, turneele de acest tip precum Wimbledon sau Cupa Davis atrag un număr din ce în ce mai mare de turişti", spune Marius Usturoiu, proprietarul Mareea.

Există însă şi companii care plătesc angajaţilor sau partenerilor de afaceri, drept recompensă, sejururi turistice cu ocazia unui eveniment sportiv.

”Noi suntem poziţionaţi pe segmentul clienţilor cu venituri medii şi mari, un segment care merge şi la evenimente sportive - de la campionate europene sau mondiale de fotbal, la turnee celebre de tenis. În majoritatea cazurilor sunt cereri individuale, iar atunci când sunt evenimente de anvergură mari există grupuri mai mari. Mai sunt şi oameni care vor, de exemplu, să vadă doar deschiderea Jocurilor Olimpice, fără a participa la competiţii, şi companii care doresc să-şi ducă angajaţii sau partenerii de afaceri la câte un eveniment important, cum ar fi o finală de Liga Campionilor sau un meci Barcelona-Real Madrid. Este ca un bonus oferit angajaţilor şi aici am avut cereri de grupuri", afirmă, la rândul său, directorul executiv al agenţiei Perfect Tour, Sorin Văduvoiu.

Mai dificil sunt de obţinut biletele de intrare când clienţii se decid că vor să vadă ”pe viu” o competiţie sportivă în momentul în care s-au vândut toate tichetele, preţul acestora crescând atunci considerabil.

"Vin solicitări când biletele sunt deja «sold-out» şi aici intervine expertiza noastră în a oferi acces la aceste competiţii la preţuri corecte. Fiind sold-out, sunt mai greu de găsit. Noi avem avantajul că lucrăm direct cu cluburile şi cu mari firme de ticketing sportiv. În al doilea rând, ceea ce doresc clienţii este greu de încadrat într-un pachet standard, de exemplu. Fiecare client doreşte altă categorie, de la loje la VIP Hospitality la categoria I. Când clientul îţi solicită o lojă la Chelsea - Galatasaray, şi nici măcar clubul Galatasaray nu ii poate rezolva cererea, deşi este membru, iar noi reuşim, este o mare satisfacţie. În ceea ce priveşte boxul, o sa vă dau un exemplu recent - am făcut fericit un client care a participat la meciul secolului, între Manny Pacquiao şi Floyd Mayweather, deşi a solicitat bilet cu numai cu o lună înainte, când practic nu mai exista niciun bilet nevândut", a explicat Carmen Voicu.

Pentru "meciul secolului", aşa cum a fost denumit cel mai mediatizat eveniment sportiv din ultimul an, un român a scos din buzunar, doar pentru biletul de intrare, 5.000 de dolari: "Las Vegas nu este chiar o destinaţie extravagantă, dar a fost cea mai mare provocare a noastră. Am scanat toate canalele noastre, de la boxeri români care ne sunt apropiaţi la impresari şi mari firme de ticketing. Şi în cele din urmă am reuşit să obţinem biletul solicitat şi să îi oferim clientului două variante de acces: un bilet la meci la preţul de 5.000 dolari şi unul la preţul de 10.000 de dolari. Preţurile erau atât de diferite, pentru că şi categoriile erau diferite. Clientul a ales prima variantă. La acest preţ s-au adăugat hotelul, transportul, şi activităţile de acolo pentru o săptămână".

Au existat însă şi români care au văzut ”pe viu” finala Cupei Mondiale de la Rio, preţul pentru un sejur în Brazilia plătit de o companie românească a fost de 10.000 de euro, fără biletul de intrare la partidă.

"Noi am avut o companie care a plătit pentru câţiva invitaţi la finala Cupei Mondiale de Fotbal din Brazilia. Am reuşit să vindem şase pachete de ospitalitate VIP la finală. Mă rog, nu acesta e scopul nostru pentru că ele sunt foarte scumpe şi adaosul este mic. Mai greu este să faci rost de aceste bilete, trebuie să găseşti un broker de bilete, însă cu efort se pot obţine. Compania respectivă a plătit pentru cele şase pachete, câte 10.000 de euro pe pachet, bilet de avion, cazare, transferuri şi hotelul. În perioada respectivă la Rio preţurile au fost la maximum. Există o creştere pentru turismul sportiv pentru că s-a schimbat şi comportamentul clientului, asociază un city-break cu un eveniment sportiv sau cultural", afirmă Sorin Văduvoiu.

Întrebată dacă performanţele Simonei Halep din ultima perioadă au influenţat creşterea numărului de cereri de bilete pentru turneele WTA, Carmen Voicu a spus că din vara anului trecut şi până acum solicitările pentru turneele de tenis s-au triplat, la acest moment existând un interes foarte mare pentru tenis. Potrivit sursei citate, a fost organizată chiar o excursie pentru un grup de clienţi la Dubai, în februarie, în perioada în care se desfăşura şi turneul de tenis, pe care, de altfel, Simona Halep l-a câştigat. Recent, au fost solicitări pentru turneul de la Madrid, dar şi pentru Roland Garros şi pentru Wimbledon.

Se întâmplă însă ca şi unii dintre marii sportivi români să aleagă să fie clienţii companiei de asistenţă personalizată.

"Avem câţiva clienţi din lumea sportului, dar contractele noastre sunt confidenţiale, deci nu le putem aminti numele. Avem din fotbal mai mulţi, din tenis câteva nume mari şi din box. De altfel, una dintre cele mai frumoase experienţe pe care le-am avut cu copiii este legată de un client din lumea sportului. Clientul nostru, un fost mare fotbalist, ne-a contactat într-o seară cu rugămintea de a-i obţine un costum de conservă pentru copilul lui, care avea în dimineaţa următoare un rol important în spectacolul de teatru al şcolii. Evident, copilul uitase că are nevoie de costum şi pentru că era ceva cu totul original, am confecţionat pentru clientul nostru un astfel de costum, care, în final, a fost şi premiat", a mai spus Carmen Voicu, managing partner la compania de asistenţă personalizată Consiergo.

Referitor la modalitatea prin care i-a venit această idee de afacere, Voicu a precizat că s-a inspirat din acest tip de servicii din Elveţia.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici