ANALIZĂ: Vettel, în "pole-position" pentru titlul mondial după trei victorii la rând

Sebastian Vettel a câştigat 50 de puncte în 8 zile şi a şters diferenţa de 29 de puncte care îl separa duminica trecută de Fernando Alonso în fruntea ierarhiei piloţilor, germanul fiind acum în "pole-position", cu 6 puncte avans, pentru un nou titlu, care ar fi al treilea consecutiv din cariera sa.

Urmărește
132 afișări
Imaginea articolului ANALIZĂ: Vettel, în "pole-position" pentru titlul mondial după trei victorii la rând

ANALIZĂ: Vettel, în "pole-position" pentru titlul mondial după trei victorii la rând (Imagine: AFP - MEdiafaxFoto)

Extinzând puţin perioada de timp, se poate observa că pilotului echipei Red Bull îi prieşte Formula 1 în afara Europei. Atât Vettel, cât şi colegul său Mark Webber nu terminau Marele Premiu al Italiei, ultimul din acest sezon desfăşurat pe Bătrânul Continent, la 9 septembrie. De atunci, CM de Formula 1 a avut programate trei curse, toate câştigate de dublul campion mondial şi deţinătorul trofeului.

Vettel, care înaintea acestei "triple" de excepţie avea un singur succes în 2012, a acumulat 215 puncte, în timp ce Alonso, principalul său rival, a "strâns" 209. Cei doi îşi vor disputa coroana cu lauri în ultimele patru etape, deoarece este greu de crezut că finalndezul Kimi Raikkonen (167 de puncte), Lewis Hamilton (153 de puncte) sau Mark Webber (152 de puncte) vor mai putea recupera "ecarturile", chiar dacă mai sunt 100 de puncte în joc.

Marele Premiu al Coreei de Sud, desfăşurat duminică, a demonstrat supremaţia Red Bull în acest final sezon. La fel ca la Grand Prix-ul precedent, prima linie la start a fost ocupată de piloţii team-ului austriac, clasaţi însă invers ca în Japonia, cu Webber în pole-position. În spatele lor s-au aşezat în ordine Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes), Fernando Alonso (Ferrari), Kimi Raikkonen (Lotus) şi Felipe Massa (Ferrari).

Webber şi Vettel au abordat tactic startul, s-au postat paralel şi au făcut un zid în faţa rivalilor, blocându-le orice posibilitate de atac. Apoi australianul i-a cedat prima poziţie colegului său mai bine clasat în ierarhia piloţilor. Totuşi, Alonso a reuşit să urece pe trei, întrecându-l pe Hamilton, şi la fel a făcut Massa cu Raikkonen, urcând pe 5.

Lăudat pentru locul trei obţinut la Suzuka, Kamui Kobayashi (Sauber) a fost pe "post" de Romain Grosjean la Yeongam, scoţând din cursă doi piloţi, după coliziunile cu Jenson Button şi Nico Rosberg. Japonezul s-a ales cu un "drive trough" şi cu un abandon în turul 17, în schimb Button şi Rosberg au fost nevoiţi să coboare din monoposturile lor după ce au parcurs doar câteva sute metri.

Scăpaţi cu bine după "aglomraţia" din primul tur, Vettel şi Webebr s-au distanţat rapid de adversari, au controlat clar cursa şi au trecut linia de sosire în această ordine pe primele două locuri, fără a întâmpina probleme. Alonso a încercat pe final să se apropie măcar de poziţia a doua, însă nu a reuşit şi s-a mulţumit cu ultima treaptă a podiumului. El s-a situat înaintea coechipierului său Felipe Massa, certat de la boxele Ferrari de câteva ori pentru că se apropiase prea mult de spaniol.

Ca în 14 din precedentele 15 etape, Kimi Raikkonen a terminat în puncte, pe locul 5, fiind singurul pilot din Top 7 care nu a câştigat nicio cursă anul acesta.

Grosjean era considerat "inamicul public numărul 1" după ce a provocat opt incidente în primele viraje ale curselor din acest an. Însă La Yeongam, francezul de la Lotus la fost "cuminte" şi nu a lovit pe nimeni. El a plecat de pe locul şapte, a pierdut o poziţie la start, dar a recuperat-o până la final, clasându-se în spatele lui Nico Hulkenberg (Force India).

Piloţii Toro Rosso, Jean-Eric Vergne şi Daniel Ricciardo, au ocupat la final locurile 8, respectiv 9. Ricciardo poate fi considerat performerul zilei, după ce a obţinut două puncte în condiţiile în care a fost al 21-lea la start.

La polul opus, Hamilton a avut o evoluţie dezamăgitoare. Sâmbătă, britanicul a înregistrat al treilea timp în calificări, dar duminică a pierdut poziţie după poziţie, monopostul său neîmpăcându-se nici cu pneurile soft, nici cu cele super-soft. El ar fi putut realiza mai mult de locul 10 pe care s-a clasat în final, dar în ultimele tururi monopostul McLaren a agăţat o bucată de "mochetă" din astro-turf, dezlipită de pe margiea unui viraj. Hamilton, cu mocheta fluturând ca o eşarfă pe maşina sa, a trecut linia de sosire doar cu câţiva meri înaintea Sauber-ului pilotat de Sergio Perez, cel care îl va înlocui la McLaren pe britanicul ce va concura pentru Mercedes în 2013.

În ceea ce priveşte ierarhia constructorilor, Red Bull pare a se fi desprins în câştigătoare, ţinând cont de forma arătată şi de cele 367 de puncte acumulate. Ferrari a reuşit să urce pe locul 2, cu 290 de puncte, după cursa de la Yeongam, în timp ce McLaren-Mercedes (284 de puncte) continuă să piardă teren, astfel că Lotus-Renault (255 de puncte) poate spera la un loc pe podium.

Următoarea etapă a CM de Formula 1, Marele Premiu al Indiei, va avea loc, la 28 octombrie, pe circuitul de la New Delhi.

Material realizat de Adrian Petculescu, adi.petculescu@mediafax.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici