Arbitrul finalei Cupei Mondiale răspunde acuzaţiilor. Golul lui Lionel Messi a fost perfect valabil

Publicat: 24 12. 2022, 07:51
Actualizat: 24 12. 2022, 07:53

Arbitrul Szymon Marciniak a ripostat la acuzaţiile francezilor de părtinire şi la faptul că ar fi trebuit să anuleze al treilea gol al Argentinei din timpul finalei.

Oficialul polonez a fost lăudat pe scară largă pentru prestaţia sa din finala în care Argentina a obţinut al treilea titlu mondial, învingând Franţa la penalty-uri după o remiză palpitantă de 3-3 în Qatar. Lionel Messi (2) şi Angel Di Maria au marcat pentru Albiceleste, în timp ce Kylian Mbappe a reuşit un hat-trick remarcabil pentru Les Bleus, loviturile de departajare dovedindu-se în cele din urmă decisive.

Cu toate acestea, în zilele care au trecut de atunci, prestaţia lui Marciniak a fost supusă unei analize tot mai amănunţite, în special din partea francezilor. Peste 200.000 de fani francezi au semnat o petiţie pentru ca meciul să fie rejucat din cauza unor decizii considerate de aceştia eronate.

Cea mai notabilă dintre acestea este aceea că al doilea gol al lui Messi – care a dus avantajul Argentinei la 3-2, în reprizele de prelungiri, ar fi trebuit anulat, imaginile din timpul meciului arătând că doi jucători de rezervă se aflau pe terenul de joc în momentul în care căpitanul argentinian a trimis mingea dicolo de linia porţii.

L’Equipe a alimentat spiritele, cu un articol intitulat „De ce al treilea gol al Argentinei nu ar fi trebuit să fie acordat”.

Aceştia au atras atenţia asupra articolului 3, paragraful 9 din regulamentul de joc, care spune „Dacă, după marcarea unui gol, arbitrul află, înainte de reluarea jocului, că o persoană de pe banca de rezerve se afla pe teren în momentul în care a fost marcat golul, acesta trebuie să anuleze golul dacă persoana respectivă era: un jucător, un înlocuitor, un jucător înlocuit, un jucător eliminat sau un oficial al echipei care a marcat golul; jocul trebuie reluat cu o lovitură liberă directă din locul în care se afla persoana respectivă”.

Marciniak, vorbind la un eveniment de presă cu ocazia primirii sale înapoi în Polonia, a ripostat la comentariile acestora. Scoţându-şi telefonul din buzunar, el a declarat: „Francezii nu au menţionat această fotografie, în care se poate vedea cum sunt şapte francezi pe teren atunci când Mbappe marchează un gol”.

Fotografia în cauză pe care părea să o arate era scena în care Mbappe a marcat din penalty pentru a duce scorul la 3-3, în prelungiri.

„În primul rând, pentru a penaliza această situaţie ar trebui să afecteze jocul. Care a fost impactul băieţilor care s-au ridicat şi au sărit pe teren?”.

Oficialul polonez a insistat asupra faptului că criticile aduse de L’Equipe au fost doar ca să agite spiritele: ”Prieteni, mari arbitri din Franţa, mi-au scris. Reacţiile au fost grozave. Mulţi profesionişti şi fotbalişti ne-au transmis felicitări, iar Kylian Mbappé a spus că am fost arbitri grozavi. Ceea ce spun jucătorii contează. Francezii ne-au mulţumit după meci, au fost mulţumiţi de arbitraj.”