- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Băncile părăsesc Formula 1
Companiile bancare, afectate puternic de criza financiară mondială, părăsesc una câte una Formula 1, după ce mult timp au fost importante furnizoare de "lichidităţi" în principalul sport automobilistic.
Băncile părăsesc Formula 1
Interzicerea publicităţii la tutun în Marele Circ, deşi făcută treptat, a reprezentat un adevărat "Fenomen Tungus" în bugetele echipelor de Formula 1, iar managementul team-urilor a fost nevoit să se orienteze către atragerea unor noi sponsori. Prosperitatea sectorului bancar din ultimii ani a făcut imediat cu ochiul celui mai costisitor sport, iar logourile instituţiilor bancare au început să coloreze monoposturile de pe circuitele F1 şi să umple buzunarele echipelor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Un diplomat rus de rang înalt afirmă că Rusia este deschisă la orice discuţii de pace în Ucraina dacă Trump le iniţiază
-
Ford Otosan a oprit azi producţia la uzina de la Craiova din cauza Electrocentrale Craiova. Pierderi estimate la peste 40 mil. Euro
-
România, eliminată din turneul final BJK Cup de Japonia după ce a cedat la dublu
-
Comisia Europeană trimite România în faţa CJUE pentru că nu a colectat şi epurat în mod corespunzător apele uzate
Însă criza economică mondială a curmat brusc această expansiune şi retragerea băncilor completează tabloul sumbru al viitorului Marelui Circ. Sezoanele următoare se profilează a fi extrem de dificile pentru Formula 1, mai mulţi sponsori importanţi anunţând că vor renunţa la contractele lor cu echipele din F1 sau vor reduce drastic implicarea financiară.
Grupul bancar Royal Bank of Scotland (RBS) a informat, miercuri, că va pune capăt, la sfârşitul anului 2010, parteneriatului cu Williams, început în 2005. Potrivit BBC, Williams va pierde un contract ce-i aducea 11,3 milioane de euro pe an, însă alte surse susţin că este vorba de o înţelegere de aproximativ 22 de milioane de euro pe an, o sumă deloc de neglijat.
Cei de la RBS au menţionat că îşi vor onora contractul până la sfârşitul lui 2010, însă au anunţat reducerea la jumătate a costurilor noncontractuale şi renunţarea la publicitatea pe circuite, urmând să economisească astfel mari sume de bani. RBS a anunţat, de asemenea, că va reduce cu 90 la sută costurile cu cazarea pentru toate contractele de sponsorizare pe care le are în desfăşurare.
Anunţul celor de la RBS, care au înregistrat o pierdere de 31,8 miliarde de euro pentru anul 2008, vine la zece zile după ce un alt mare grup bancar, ING, a anunţat că renunţă la contractul de sponsorizare cu o altă echipă de Formula 1, Renault.
Aici situaţia este mai gravă, deoarece grupul olandez va părăsi Formula 1 la sfârşitul acestui sezon, punând capăt unui contract de trei ani cu cei de la Renault. Potrivit estimărilor, ING a cheltuit anual în F1 50 de milioane de euro, sumă ce reprezenta cel puţin jumătate din banii primiţi din sponsorizări de către Renault. În plus, ING şi-a redus cu 40 la sută investiţia în Formula 1 pentru 2009, ultimul an de contract cu Renault.
O altă echipă ce va pierde un contract de sponsorizare la sfârşitul acestui an este BMW Sauber, unul dintre principalii săi sponsori, grupul bancar elveţian Credit Suisse, anunţând că nu va mai continua colaborarea începută în urmă cu opt ani.
Şi echipa britanică McLaren-Mercedes are pe lista sponsorilor o bancă, Banca Santander (Spania), în timp ce cei de la Renault au şi un contract de colaborare cu firma de asigurări şi investiţii Mutua Madrilena, tot din Spania.
Nu numai băncile părăsesc Formula 1, ci şi unii dintre principalii jucători din sportul automobilistic, producătorii de maşini. Honda, al doilea constructor japonez de automobile, şi-a anunţat, la începutul lunii decembrie 2008, retragerea din Formula 1, din cauza crizei financiare. Oficialii niponi au precizat că echipa este de vânzare, dar va fi desfiinţată în cazul în care nu va fi găsit un investitor.
Preşedintele Honda Motor, Takeo Fukui, a declarat, în această săptămână, că discuţiile privind vânzarea echipei de Formula 1 avansează cu dificultate deoarece sunt puţini investitori care se gândesc cu seriozitate la cumpărarea team-ului.
În ciuda acestor renunţări, preşedintele echipei Ferrari, Luca di Montezemolo, a făcut un apel la cei din Formula 1 să nu intre în panică. "Trecem printr-un moment dificil, însă am mai trecut prin astfel de experienţe. Important este să nu dramatizăm lucrurile", a spus Luca di Montezemolo.
(Material realizat de Paula Rusanu, paula.rusanu@mediafax.ro)
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO