- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Calificările pentru CM de avioane de hârtie au început în România
Unul dintre jocurile preferate ale copilăriei, confecţionarea avioanelor de hârtie, are mai nou un Campionat Mondial, aflat la a treia ediţie. Într-o lume tot mai tehnologizată, în care oamenii caută cele mai comode şi rapide mijloace de transport, o simplă hârtie în format A4 readuce inocenţa.
Calificările pentru CM de avioane de hârtie au început în România
România urmează să fie reprezentată în premieră la competiţia ce va fi găzduită de localitatea austriacă Salzburg în perioada 4-5 mai şi la care vor fi prezenţi concurenţi din 84 de ţări, astfel încât calificările sunt în toi în toată ţara. Sediul Red Bull din Austria va găzdui cea de-a treia ediţie a acestei competiţii, după cele din 2006 şi 2009.
Primele etape ale calificărilor au avut deja loc la Bucureşti, săptămâna trecută (29 februarie), la Craiova (duminică 4 martie), şi din nou la Bucureşti (marţi 6 martie), şi urmează să se încheie pe 20 martie la Timişoara, după ce avioanele vor mai zbura şi pe la Iaşi, Cluj-Napoca sau Braşov. Concurenţii se vor întrece în trei discipline: distanţă, zbor acrobatic şi durată în zbor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot și cauți Trump pe buletin. Cu Nicu și Marcel rămâne cum am stabilit
-
Adrian Sârbu: Ştii cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot şi cauţi Trump pe buletin. Cu Nicu şi Marcel rămâne cum am stabilit
-
Ciucă: Al doilea zbor privat plătit de Nordis pentru Ciolacu, acum la Madrid. Menţin apelul să se retragă
-
Donald Trusk avertizează că ameninţarea unui război global este „serioasă şi reală”
Organizatorii au amenajat un terminal, dar şi o pistă pentru decolarea şi aterizarea avioanelor în fiecare loc de disputare a calificărilor, iar la primele trei etape au participat peste 350 de concurenţi, toţi studenţi.
Cele mai bune rezultate s-au înregistrat chiar în prima etapă, cea de la Bucureşti, care a fost găzduită de Universitatea Politehnică, când în proba de distanţă, Radu Vasilică, student al Facultăţii de Inginerie Mecanică şi Mecatronică, a reuşit să trimită avionul la 27.87 metri, în timp ce la durată în zbor Radu Teodorescu a reuşit să-şi facă "aparatul" să plutească timp de 8,53 de secunde.
Deşi la competiţie s-au înscris mai mulţi studenţi ai Facultăţii de Inginerie Aero-spaţială, prodecanul Stoia Marius Deka, care a jurizat proba de acrobaţie de la Politehnica Bucureşti, nu a fost dezamăgit de performanţele elevilor săi, care nu au reuşit să se impună la nicio categorie.
Câştigătorul fiecărei probe a primit ca premiu, la alegere, un zbor cu planorul sau un salt cu paraşuta.
"A fost inedit să jurizez un astfel de concurs. Unii dintre concurenţi au fost ingenioşi şi au obţinut performanţe, iar alţii au doar imaginaţie. Au fost şi concurenţi de la Inginerie Aero-Spaţială, dar cu certitudine nu asta învaţă la facultate. Nu îi vom sfătui pe eventualii câştigători cum să-şi conceapă avionul pentru concursul de la Salzburg, pentru că este o competiţie pentru oamenii cu imaginaţie, nu este o probă de inginerie", a declarat Marius Deka.
Potrivit site-ului oficial al competiţiei, www.redbullpaperwings.com, o echipă de la Universitatea din Tokyo lucrează la un avion de hârtie care să fie lansat de pe Staţia Spaţială Internaţională, aflată la 400 de kilometri de Pământ. Echipa este condusă de profesorul Shinichi Suzuki, aceasta intenţionând să lanseze, cu ajutorul următorului astronaut japonez care va ajunge pe SSI, 100 de avioane de hârtie, fiecare având o greutate de 30 de grame.
Sfaturi pentru un avion reuşit:
- Centrul de greutate dictează direcţia în care va zbura avionul.Astfel, acesta trebuie să fie cât mai în faţă, împăturind hârtia la vârf.
- Aripile trebuie să fie plate şi subţiri. Trebuie evitată orice neregularitate a aripii.
- Forma de "Y" a aripilor este decisivă pentru stabilitate. Avioanele care nu au această formă tind să se rotească în jurul axului longitudinal şi să se prăbuşească.
69,13 metri este recordul de distanţă şi a fost stabilit de americanul Joe Ayoob, la 3 martie anul acesta.
27,9 secunde este recordul de durată în zbor şi este deţinut încă din 2009 de japonezul Takuo Toda.
(Material de Andrei Mazurchievici, andrei.mazurchievici@mediafax.ro)
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO