Cele mai importante date, statistici şi curiozităţi înainte de Marele Premiu al Australiei din 2023

Formula 1 se îndreaptă în acest weekend spre Australia pentru Marele Premiu al Australiei din 2023, pe circuitul Albert Park din Melbourne. Tot ce trebuie să ştii înainte de cursă, inclusiv informaţii statistice şi analiza formei în care se află piloţii şi echipele.

Urmărește
273 afișări
Imaginea articolului Cele mai importante date, statistici şi curiozităţi înainte de Marele Premiu al Australiei din 2023

Cele mai importante date, statistici şi curiozităţi înainte de Marele Premiu al Australiei din 2023

După ce Sergio Perez a câştigat runda a doua a sezonului în Arabia Saudită, el se află la doar un punct în spatele lui Max Verstappen, cu Red Bull conducând în clasamentul constructorilor.

Alături de aceştia, Fernando Alonso şi Aston Martin au fost surpriza debutului de sezon, cu două podiumuri în două curse. În acest weekend, acţiunea începe în Australia vineri, cu două antrenamente libere, urmate sâmbătă de o a treia sesiune de încălzire şi de calificări, urmând ca duminică să aibă loc şi cursa propriu-zisă.

Primul Mare Premiu la Melbourne a avut loc în 1996, pe când primul Mare Premiu al Australiei s-a desfăşurat la Adelaide în 1985.

Date statistice

Lungimea pistei - 5,278 km

Record pe tur - 1m 20,260s, Charles Leclerc, 2022

Cele mai multe pole position-uri - Lewis Hamilton (8)

Cele mai multe victorii - Michael Schumacher (4)

Traseul de la linia de start până la punctul de frânare din virajul 1 - 271 de metri

Depăşiri efectuate în 2022 - 58

Probabilitate de Safety Car - 67%

Probabilitatea Safety Car-ului virtual - 33%

Timp mediu de oprire la boxe - 19,47 secunde (inclusiv 2,5s în staţionare)

Cinci piloţi australieni vor concura pe Albert Park pentru prima dată în 2023: Oscar Piastri în F1; Jack Doohan în F2; Christian Mansell, Hugh Barter şi Tommy Smith în F3.

Jolyon Palmer, fost pilot Renault F1 analizează traseul pistei: „Îmi place circuitul, este unul foarte bun pentru a-ţi găsi ritmul. De asemenea, este un circuit cu o atmosferă foarte bună. A fost lărgit pe alocuri anul trecut, ceea ce nu face decât să mărească viteza medie, pentru că înainte era un pic mai mult stop-start decât este acum. Au eliminat şicana care obişnuia să fie în virajele 9 şi 10 şi care obişnuia să canalizeze maşinile, şi au adăugat o zonă DRS - astfel încât acum există patru zone DRS - care sperăm că vor crea mai multe oportunităţi de depăşire, pentru că, în prezent, virajul 11 este cea mai bună oportunitate. Aşadar, nu este uşor de depăşit, dar este o adevărată plăcere să conduci, pe măsură ce îţi găseşti ritmul şi îţi croieşti drum în jurul pitorescului Albert Park.”

Ultimele cinci pole-uri din Marele Premiu al Australiei

2022 - Charles Leclerc (Ferrari)
2019 - Lewis Hamilton (Mercedes)
2018 - Lewis Hamilton (Mercedes)
2017 - Lewis Hamilton (Mercedes)
2016 - Lewis Hamilton (Mercedes)

Ultimii cinci câştigători ai Marelui Premiu al Australiei

2022 - Charles Leclerc (Ferrari)
2019 - Valtteri Bottas (Mercedes)
2018 - Sebastian Vettel (Ferrari)
2017 - Sebastian Vettel (Ferrari)
2016 - Nico Rosberg (Mercedes)

Forma actuală

Red Bull este în mod clar echipa de bătut la Albert Park. Max Verstappen a obţinut cel mai rapid tur şi locul al doilea de pe P15 pe grila de start la ultima cursă de la Jeddah, în timp ce Sergio Perez a obţinut victoria, iar cei doi sunt despărţiţi de un punct, primul fiind liderul clasamentului.

Aceştia par a fi într-o altă ligă în acest moment, în timp ce Mercedes, Ferrari şi Aston Martin se află într-o luptă foarte strânsă pentru locul doi. Graţie celor două performanţe eroice ale lui Fernando Alonso, Aston Martin se află în faţa rivalilor lor în această privinţă, deoarece dublul campion a obţinut podiumuri în primele două curse din 2023, în timp ce coechipierul său Lance Stroll a obţinut la rândul său puncte în ambele curse.

Nici cei de la Mercedes nu sunt chiar lenţi - au depăşit Ferrari cu ceva noroc, favorizaţi deSafety Car la Jeddah - dar nu sunt mulţumiţi de ritmul lor şi este greu să obţină un loc în top trei în Australia. Între timp, Ferrari va spera la mult mai mult decât a obţinut data trecută la Jeddah, şi cu siguranţă au ritmul necesar pentru mai mult.

Când vine vorba de puncte, Alpine a avut ambii piloţi în top 10 la ultima cursă, în timp ce Haas a intrat şi ea în clasament. Astfel, AlphaTauri şi McLaren rămân ultimele două echipe care nu au obţinut încă niciun punct până acum în acest sezon.

Moment emblematic

Australia a văzut de toate în F1, fiind o ţară care a găzduit deschideri de sezon şi tragerea cortinei în sezoanele trecute. Când Adelaide a găzduit ultima cursă a sezonului în 1986, Alain Prost, Nigel Mansell şi Nelson Piquet erau în luptă pentru titlu, care a fost câştigat de Prost, deoarece Mansell a suferit o defecţiune dramatică a pneurilor.

Albert Park a fost şi el marcat de mari drame, dar unul dintre cele mai recente momente importante este mesajul radio memorabil al lui Valtteri Bottas după victoria de aici în 2019, transmis sub o presiune intensă, după ce finlandezul a îndurat un 2018 fără victorie.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici