CM de Rugby 2011 va genera 1,67 miliarde de dolari în economia globală

Cupa Mondială de Rugby 2011 ar putea genera 1,67 miliarde de dolari pentru economia globală provenită din activităţi sportive, iar turiştii străini care vizitează Noua Zeelandă vor genera 654 milioane de dolari americani, conform unui nou studiu comandat de MasterCard Worldwide.

Urmărește
295 afișări
Imaginea articolului CM de Rugby 2011 va genera 1,67 miliarde de dolari în economia globală

CM de Rugby 2011 va genera 1,67 miliarde de dolari în economia globală (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

În urma studiului s-a constatat că totalul activităţilor economice generate de vizitatori în perioada Cupei Mondiale de Rugby s-ar putea ridica la valoarea de 654 milioane de dolari, că activitatea economică asociată sportului, în Noua Zeelandă, ar putea valora 11,7 miliarde de dolari, până la sfârşitul acestui deceniu, iar România a înregistrat o creştere a participării la meciurile de rugby cu 222%, faţă de Cupa Mondială de Rugby din 2003.

Studiul MasterCard - Impactul economic al rugby-ului, pe plan global, partea a IVa: Cupa Mondială de Rugby 2011 - estimează că activitatea economică asociată sportului ar putea aduce până la 11,7 miliarde de dolari în economia Noii Zeelande, până la sfârşitul acestui deceniu.

Studiul este al patrulea dintr-o serie comandată de MasterCard Worldwide şi realizat de Centrul pentru Afaceri Internaţionale din domeniul Sportului (Center for the International Business of Sport - CIBS) la Universitatea Coventry. Acesta urmează rapoartelor cu privire la impactul economic al Turneului Celor Trei Naţiuni 2010 la Rugby (Tri Nations), al Turneului Celor Şase Naţiuni 2010 (Six Nations) şi al Pieţelor Emergente de Rugby, din aprilie.

Ultimul studiu analizează valoarea Cupei Mondiale de Rugby 2011, din perspectiva fluxului comerţului pe termen scurt, generat de cheltuielile făcute de fanii din alte ţări în baruri, cluburi, magazine, hoteluri, case de pariuri şi pe stadionul gazdă. În plus, studiul include cheltuielile sponsorilor şi ale organizaţiilor, pentru activităţi de marketing în oraşele în care au loc meciurile şi impactul pe termen lung al turneului asupra economiei Noii Zeelande.

Raportul constată că, până la sfârşitul acestui deceniu, cheltuielile consumatorilor asociate activităţilor sportive în Noua Zeelandă pot atinge valoarea de 1 miliard de dolari. Dezvoltarea turismului, sponsorizarea unor activităţi civice şi dezvoltarea afacerilor generate de turneu sunt estimate să ajungă la o valoare de 1,21 miliarde de dolari, în timp ce numărul persoanelor care lucrează în domenii asociate sportului ar putea să crească, ajungând între 52.000 şi 58.000 până la sfârşitul acestui deceniu, conform studiului.

Alţi factori care ar putea intensifica activitatea economică pe termen scurt şi lung vizează programarea la ore târzii a meciurilor Campionatului Mondial de Rugby 2011 şi dezvoltarea continuă a rugby-ului pe pieţele emergente. De exemplu, România a înregistrat o creştere a participării la meciuri de 222%, de la Cupa Mondială de Rugby din 2003, iar Rusia va concura pentru prima dată la Cupa Mondială de Rugby.

Pe baza vânzărilor de bilete în avans, mai mult de 95.000 de fani străini vor vizita Noua Zeelandă pentru Cupa Mondială de Rugby 2011, care a început vineri, pe 9 septembrie. Totalul vânzărilor de bilete (incluzând aici şi pe cele din Noua Zeelandă), care sunt preconizate să ajungă la 1,35 milioane, vor genera venituri de 224,5 milioane de dolari pentru organizatorii turneului.

"Faptul că turneul are loc în Noua Zeelandă, casa spirituală a rugby-ului, cu echipa gazdă clasată pe primul loc în lume şi deţinând unul dintre cele mai puternice branduri sportive din lume, creşte valoarea şi interesul pentru Cupa Mondială de Rugby", spune Profesorul Simon Chadwick, directorul Centrului de Afaceri Internaţionale Asociate Sportului (CIBS) la Coventry University.

Programarea la ore târzii a meciurilor - foarte multe meciuri încep la 8:30 PM, în timp ce semifinalele şi finala vor începe la 9 PM - este foarte probabil să încurajeze cheltuielile în interiorul şi în apropierea oraşelor unde vor avea loc meciurile, întrucât fanii se vor bucura de ospitalitatea locală, înainte de ora de începere, subliniază raportul. În plus, un "Sunday Bonus" este preconizat sub forma unui număr mare de persoane care vor călători la Auckland pentru a vedea finala. De asemenea, raportul estimează că programarea meciurilor la ore târzii va impulsiona şi reţelele de televiziune, cu o audienţă globală de aproximativ 4 miliarde de persoane care se estimează că vor urmări turneul.

Mike Miller, IRB Chief Executive, spune: "Cupa Mondială de Rugby este în top trei evenimente sportive şi cel mai mare eveniment din lume în acest an. Aşa cum arată şi raportul, turneul va stimula activitatea economică din întreaga lume şi, în particular, din Noua Zeelandă, atât în timpul turneului, cât şi pe termen lung. Nu avem niciun dubiu că turneul din anul acesta va fi spectaculos şi memorabil. Va avea loc într-o ţară care iubeşte rugby-ul şi a cărei echipă este pe primul loc în lume, iar turneul va fi mult mai competitiv şi imprevizibil ca până acum. Alături de ţările cu tradiţie în rugby, fanii vor avea ocazia să vadă naţiuni emergente, ca Rusia, care participă pentru prima dată la Cupa Mondială de Rugby şi România, unde participarea a crescut cu 222%, din 2003, contribuind astfel la mărirea atractivităţii turneului şi asigurând premisele pentru o creştere ulterioară".

Cupa Mondială de Rugby 2011 în cifre: - 224,5 milioane de dolari venituri din vânzarea a 1,35 milioane de bilete; - 204,1 milioane de dolari vor fi cheltuiţi în timpul turneului pentru cazarea turiştilor; - 187,7 milioane de dolari vor fi cheltuiţi pentru mâncare şi băutură; - 7,5 milioane de litri de bere se vor bea; - 7,35 milioane de plăcinte şi cârnaţi vor fi consumaţi; - 150.000 de litri de băuturi pentru sportivi vor fi consumate.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici