- Home
- Sport
- (09.10.2015, 17:13)
- Adrian Ţone
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
COMENTARIU: Arena banilor
Când cheltuieşti sume imense pentru campanii de „awereness”, pentru a atrage atenţia asupra muncii şi personalităţii tale, s-ar putea să-ţi iasă. Dar ai grijă, pentru că delăsarea lui Chiricheş, nesiguranţa lui Grigore sau stilul împiedicat al lui Keşeru ar putea să ceară alţi bani.
Urmărește
299 afișări
COMENTARIU: Arena banilor
Când UEFA a decis ca România să joace ultimul meci de acasă din preliminariile CE 2016 cu porţile închise, din suma alocată pentru marketing şi publicitate la începutul anului în bugetul FRF rămăsese o sumă considerabilă. Şi atunci a pornit o campanie de publicitate, foarte bine ţintită, „Arena fanilor”. Suporterii erau chemaţi să-şi ia bilete virtuale, fotografiile lor urmând a fi imprimate în vestiarul tricolorilor. Scopul? Necunoscut. De ani buni, jucătorii naţionalei par să nu mai fie impresionaţi nici de prezenţa fizică a suporterilor în tribune, darămite de nişte fotografii. Dar campania a prins şi a adunat în doar câteva zile 10.000 de oameni doritori să-şi ştie poza de profil lângă tricoul netranspirat al lui Chipciu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Le-am dat-o în vot! Tu ce faci?
-
Alegeri prezidenţiale 2024, turul I. Rezultate parţiale. Elena Lasconi, 19,17% - Marcel Ciolacu 19,15%. Aproape 2200 de voturi diferenţă. Marja se măreşte / Călin Georgescu, primul cu 22,95%
-
Vasile Bănescu a comentat rezultatul alegerilor: Drumul spre sinucidere naţională e nebănuit de scurt şi aparţine populismului
-
Vîlceanu: PNL trebuie să-şi schimbe conducerea toată şi trebuie să plece de la guvernare imediat
Datele problemei s-au schimbat în momentul în care Comisia de Apel a UEFA a decis ca meciul cu Finlanda să se joace totuşi cu spectatori. „Ce mai freamăt, ce mai zbucium! Codrul clocoti de zgomot şi de arme şi de bucium”, vorba poetului. Frivolul facebook vuia, pe posturile tv naţionale se difuzau în prime-time spoturi care anunţau că putem fi alături de tricolori. Şi, în alte două zile s-au epuizat toate biletele scoase la vânzare.
O campanie de publicitate reuşită, chiar dacă scopul ei final rămăsese la fel de incert. Pentru că într-o ţară ca România, în care fotbalul este pe primul loc în preferinţele oamenilor, nu ai nevoie de campanii de publicitate. Ai nevoie de fotbalişti, ai nevoie de transpiraţie, de dăruire, de spiriti de sacrificiu, de patriotism. Şi românii ahtiaţi de fotbal vor veni să urmărească emoţia. Ca să umpli Arena Naţională la meciul naţionalei de fotbal ai nevoie de Surugiu de la rugby, care plângea în hohote la finalul unui meci câştigat în ultimele minute.
Joi seara s-a demonstrat însă că românul este un mare consumator de publicitate, că poţi umple un stadion şi printr-o campanie de advertising bine gândită. Numai că iniţiatorii campaniei nu au cunoscut foarte bine atributele produsului.
Produsul a fost bine lăudat şi inoculat în conştiinţa colectivă, dar clientul final, suporterul, s-a simţit înşelat la terminarea meciului, rămânand cu gustul searbăd al fotbalului prestat de tricolori. Ceea ce a dus la huiduieli şi cererea demisiei.
Când produsul nu este bine identificat şi confunzi (voit sau nu) popularizarea unei echipe iubite cu „awerenessul” personal, este foarte posibil, ca şi în cazul de faţă, să fii nevoit să cheltuieşti, poate mai mult, pentru campanii de gestionare a crizei.
Citește pe alephnews.ro: Cine este Călin Georgescu? Portretul făcut de Reuters pentru candidatul la alegerile din România: „Un critic NATO. Poziție pro-rusă”
Citește pe www.zf.ro: Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Gigi Becali i-a dat ordin lui George Simion, după ce Călin Georgescu a câștigat alegerile! Decizie șoc
PROSPORT.RO
Curs valutar BNR 25 noiembrie 2024. Cât costă 1 euro, după ce Călin Georgescu a câștigat primul tur al alegerilor
CANCAN.RO
„LEGIONAR” – cel mai căutat cuvânt pe dexonline după primul tur al alegerilor prezidențiale. De ce au votat românii un candidat pro-rus
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe