Echipa naţională de fotbal a Germaniei pune capăt parteneriatului cu Adidas, după 77 de ani de cooperare

  • Federaţia Germană de Fotbal pune capăt unuia dintre cele mai vechi parteneriate din sport.
  • Nike va înlocui Adidas în calitate de sponsor al echipei naţionale de fotbal a Germaniei.
  • Decizia DFB va fi o mare problemă pentru brandul german, care a anunţat că a înregistrat pierderi pentru prima dată în ultimii 30 de ani.
Urmărește
1230 afișări
Imaginea articolului Echipa naţională de fotbal a Germaniei pune capăt parteneriatului cu Adidas, după 77 de ani de cooperare

Federaţia Germană de Fotbal (DFB) a anunţat joi că Nike va deveni noul furnizor principal de echipament pentru toate echipele naţionale de fotbal începând din 2027, după ce a semnat un contract pe şapte ani cu cel mai mare producător de îmbrăcăminte sportivă din lume.

Va fi pentru prima dată din 1950 încoace când fotbaliştii naţionalei germane nu vor mai purta logo-ul distinctiv cu trei dungi al Adidas, care a fost fondat în oraşul Herzogenaurach, lângă Nürnberg, cu un an înainte.

Subliniind amploarea schimbării sponsorizării, ministrul german al Economiei, Robert Habeck, a declarat pentru agenţia de presă Dpa că "cu greu îşi poate imagina echipamentul german fără cele trei dungi", numindu-l "o piesă a identităţii germane".

DFB a declarat joi că Nike a făcut "de departe cea mai bună ofertă financiară" şi s-a angajat, de asemenea, să sprijine "sportul amator şi de bază", precum şi fotbalul feminin din Germania.

DFB nu a dezvăluit termenii financiari ai înţelegerii. Federaţia a subliniat că licitaţia sa a fost "transparentă şi nediscriminatorie", adăugând că este "recunoscătoare" că se află în faţa unui "viitor stabil din punct de vedere financiar" datorită sprijinului promis de Nike.

Preşedintele DFB, Bernd Neuendorf, a declarat că "fotbalul german îi datorează foarte mult companiei Adidas pentru mai mult de şapte decenii de cooperare".

Pierderea sponsorizării echipei naţionale de fotbal a ţării sale de origine este o lovitură pentru Bjørn Gulden, directorul executiv al Adidas, obsedat de sport. Fost jucător profesionist de fotbal, Gulden a promis să profite de bogata moştenire istorică a Adidas pentru a scoate grupul din cea mai gravă criză financiară din ultimele trei decenii.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici