Explicaţia descalificării lui Ricciardo: Monopostul Red Bull a depăşit 100 kg/h consum instantaneu

Monopostul Red Bull a depăşit 100 de kilograme pe oră consum instantaneu de combustibil şi din acest motiv pilotul australian Daniel Ricciardo a fost descalificat, duminică, după Marele Premiu de Formula 1 al Australiei, cursă în care ocupase locul 2.

Urmărește
208 afișări
Imaginea articolului Explicaţia descalificării lui Ricciardo: Monopostul Red Bull a depăşit 100 kg/h consum instantaneu

Explicaţia descalificării lui Ricciardo: Monopostul Red Bull a depăşit 100 kg/h consum instantaneu (Imagine: Mediafax Foto / AFP)

Prin regulamentul tehnic adoptat pentru acest sezon, FIA a limitat la 100 de kilograme (aproximativ 135 de litri) consumul total de combustibil pe cursă. Totodată, consumul instantaneu a fost limitat la 100 de kilograme de combustibil pe oră, în scopul ca motoarele monoposturilor să nu depăşească 10.500 de rotaţii/minut, informează autosport.com.

Un consum instantaneu mai mare de 100 de kilograme/oră duce la un câştig suplimentar de putere pentru motoare, care este interzis de regulament. Pentru a împiedica posibilitatea ca în anumite momente ale cursei un monopost să beneficieze de o putere superioară, FIA a limitat consumul instantaneu, regula fiind valabilă şi în calificări.

Monopostul Red Bull pilotat de Ricciardo s-a înscris în limita unui consum de 100 de kilograme pe cursă (care a durat cam o oră şi jumătate), dar în unele momente maşina a avut un consum instantaneu de peste 100 de kilograme/oră.

Pentru a controla respectarea regulilor, FIA furnizează echipelor un senzor cu ultrasunete care măsoară masa de carburant ce pătrunde în motor, trimiţând valorile către comisarii federaţiei şi către boxele team-urilor. Senzorul doar măsoară, nu restricţionează nimic.

Senzorii trebuie să fie precişi şi fiabili, dar la Melborune majoritatea echipelor s-a plâns de deficienţe cu privire la cele două calităţi ale acestora. În situaţiile în care precizia este afectată, FIA poate aplica un factor de corecţie, aşa cum s-a întâmplat în Australia.

În cazul în care un senzor se strică, se poate determina debitul de combustibil care intră în motor pe baza unei formule de calcul care ţine cont de presiunea carburantului şi temporizarea injectorului, însă aceasta nu este la fel de precisă.

În concluzie, FIA poate folosi datele transmise de senzor, cu eventuala aplicare a factorului de corecţie, sau poate folosi formula de calcul pentru a stabili consumul instantaneu.

Pilotul australian al echipei Red Bull, Daniel Ricciardo, care încheiase pe locul 2 cursa de la Melbourne, a fost descalificat, duminică, după ce comisarii FIA au constatat că monopostul său a consumat mai mult combustibil. Monopostul lui Ricciardo a înregistrat în multe momente un consum "consistent" peste limita admisă, a stabilit FIA, care a dat decizia la mai bine de cinci ore de la încheierea cursei.

Red Bull a respins aceste acuzaţii, considerând că FIA a stabilit consumul în mod incorect, şi a anunţat că va face apel la această hotărâre.

Astfel, după ce Seabstian Vettel a abandonat duminică, campioana mondială Red Bull a rămas fără niciun punct acumulat la Marele Premiu al Australiei, prima etapă a sezonului.

În urma acestei decizii, danezul Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) urcă pe locul 2, iar coechipierul său Jenson Button pe 3, după câştigătorul Nico Rosberg (Mercedes).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici