F1: Ferrari şi-a prezentat monopostul cu care va concura în 2013

Echipa Ferrari a lansat, vineri, la Maranello, modelul F138, al 59-lea monopost de Formula 1 din istoria sa, cu care speră să pună capăt dominaţiei Red Bull din ultimele trei sezoane.

Urmărește
299 afișări
Imaginea articolului F1: Ferrari şi-a prezentat monopostul cu care va concura în 2013

F138, al 59-lea monopost de Formula 1 fabricat de Ferrari (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Singura echipă participantă la toate ediţiile Campionatului Mondial de Formula 1 a prezentat o maşină depre care managerul Stefano Domenicali a spus că este o "evoluţie" faţă de predecesoarea, F2012, cu care scuderia a încheiat pe locul secund în clasmentul constructorilor în 2012, informează autosport.com.

Ferrari marchează faptul că Formula 1 se va despărţi în acest sezon de motoarele cu opt cilindri în V, adăugând la numele maşinii cifra 8 după ultimele două cifre al anului curent. Începând din 2014, monoposturile din Marele Circ vor fi echipate cu motoare turbo V6.

Team-ul de la Maranello şi-a reorganizat compartimentul tehnic de curând, iar F138 este primul produs al noii echipe de ingineri, coordonată de directorul tehnic Pat Fry şi de designerul-şef Nikolas Tombazis. Suspensia de tip pull-rod, introdusă anul trecut, a fost păstrată, dar şasiul a fost reproiectat pentru a îmbunătăţi performanţele aerodinamice, "călcâiul lui Ahile" al maşinii F2012, un monopost foarte fiabil, dar lent comparativ cu cele ale adversarilor, mai ales în calificări.

Sistemul KERS, de recuperare a energiei cinetice, a fost revizuit, devenind astfel mai uşor. F138 a fost dezvoltat în tunelul aerdinamic al Toyota de la Koln, după ce Ferrari şi-a închis activitatea în propria instalaţie de acest gen, pentru a o îmbunătăţi.

"Am păstrat aspectele pozitive de anul trecut, cum ar fi fiabilitatea maşinii şi excelenta strategie a echipei. Obiectivul nostru principal este de a le oferi un monopost competitiv piloţilor noştri încă de la început, pentru că, din nefericire, în anii trecuţi, nu ne-am prezentat perfect pregătiţi la debutul sezonului", a afirmat Domenicali.

În ciuda unui monopost inferior, spaniolul Fernando Alonso a reuşit în 2012 să se bată pentru tilul mondial până în ultima etapă, pierzându-l pentru numai trei puncte în favoarea lui Sebastian Vettel (Red Bull).

Alonso, dublu campion mondial cu Renault în 2005 şi 2006, va începe în martie al patrulea său sezon la Ferrari, alături de acelaşi coleg, brazilianul Felipe Massa. Acesta din urmă va fi primul component al echipei care va testa noul monopost, săptămâna viitoare la Jerez, în Spania.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici