„FRF este prima federaţia sportivă din România care elaborează un astfel de document, unde se regăsesc principiile care vor sta la baza acţiunilor de responsabilitate socială din viitor.”, se scrie pe site-ul oficial al forului fotbalistic român.
„Adoptarea Strategiei de Sustenabilitate este primul pas în îndeplinirea viziunii prevăzute în Planul Strategic pentru Dezvoltarea Fotbalului din România 2021-2026, conform căreia în 2026, FRF va deveni cel mai important actor instituţional şi social din sport, în domeniul sustenabilităţii.”, se mai spune în comunicat.
„Folosim termenul de sustenabilitate, pentru a cuprinde responsabilitatea socială şi faţă de mediu. Totodată, prin strategia noastră, ne afirmăm angajamentul faţă de strategia UEFA de sustenabilitate, Strength Through Unity, şi integrarea FRF în reţeaua europeană de expertiză şi acţiune în domeniu.”, precizează FRF.
“Fotbalul atrage în jurul său persoane de toate vârstele, de toate categoriile sociale. Suntem datori să folosim acest rol de «influencer» şi să ghidăm oamenii pe drumul corect, să le arătăm care sunt abordările viabile pentru respectul faţă de semeni şi faţă de mediul înconjurător.”, a declarat preşedintele FRF, Răzvan Burleanu
„Totodată, FRF contribuie prin expertiza sa la dezvoltarea infrastructurii fotbalistice. Abordarea sustenabilă a acestor proiecte este o preocupare permanentă a noastră, astfel încât să oferim comunităţilor baze sportive cu minim impact asupra naturii şi care să inspire jucătorii şi spectatorii la abordarea unui stil de viaţă sănătos şi respectuos faţă de mediul înconjurător.” A mai spus oficialul FRF.
Demersul FRF se bazează pe 11 politici, aliniate cu doi piloni centrali de acţiune: drepturile omului şi conservarea mediului, în cinci domenii de intervenţie. Fiecare politică este descrisă în detaliu şi are obiective şi indicatori de performanţă care pentru a măsura şi cunoaşte în timp real impactul fiecărei acţiuni.
Unul dintre obiective este şi de a crea o comunitate de manageri şi experţi în sustenabilitate, în cadrul cluburilor de fotbal afiliate, care să permită acţiunea concertată, schimbul de experienţe, cunoştinţe şi bune practici.