Ferrari obţine în China primul podium în 2014

Mercedes domină acest început de sezon, dar în spatele echipei germane Red Bull, Ferrari şi Force India îşi dispută cu ardoare titlul neoficial de cel mai bun dintre urmăritori.

Urmărește
1133 afișări
Imaginea articolului Ferrari obţine în China primul podium în 2014

Ferrari obţine în China primul podium în 2014 (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)

Marele Premiu al Chinei, care a avut loc duminică, la Shanghai, a confirmat încă o dată supremaţia Mercedes. Pentru a treia oară consecutiv în primele patru curse ale anului, Lewis Hamilton a câştigat şi Nico Rosberg a fost al doilea.

Dacă pilotul britanic a avut o nouă evoluţie solitară, din pole position până la linia de sosire, fără a fi ameninţat în vreun fel de adversari, Rosberg a trebuit să se întrebuinţeze serios pentru a urca pe podium, în spatele colegului său.

Germanul a fost al patrulea pe grilă, a ratat startul, s-a ciocnit cu monopostul Williams pilotat de finlandezul Valtteri Bottas, a căzut pe locul şapte după primele viraje, apoi a început o cursă de urmărire pentru a recupera terenul pierdut. În turul 43/56, Rosberg a reuşit să ajungă pe locul 2, după ce i-a depăşit cu răbdare pe Nico Hulkenberg (Force India), pe piloţii Red Bull, Daniel Riciciardo şi Sebastian Vettel, şi, în final, pe Fernando Alonso (Ferrari). Fără telemetrie pe tot parcursul cursei, Rosberg a reuşit maximum duminică, locul 2.

Ferrari a produs o surpriză în China, după ce cu o etapă în urmă, în Bahrain, Alonso şi Kimi Raikkonen au ocupat doar locurile 9 şi 10. Aceste ultime rezultate au dus la schimbări la vârful scuderiei, Stefano Domenicali fiind înlocuit de Marco Matiacci, în funcţia de team principal. Fără a avea deocamdată o influenţă directă asupra echipei, mutarea a coincis cu primul podium pentru Ferrari în acest sezon, reuşit de Alonso.

Plecat al cincilea de pe grilă, Alonso a avut un start bun, în care a scăpat ca prin minune de avarii după contactul cu un alt monopost Williams, condus de fostul său coleg Felipe Massa. Spaniolul a urcat pe trei după primul tur şi încă o poziţie după primul schimb de pneuri. El nu a rezistat atacului lui Rosberg din final, dar nu a avut probleme cu "coşmarul" său din ultimii ani, Vettel şi Red Bull, astfel că a rămas pe locul 3.

Coechipierul lui Alonso, Kimi Raikkonen, a reuşit să termine pe locul 8, după ce a fost al unsprezecelea la start, fără a face însă o cursă remarcabilă.

La Red Bull, situaţia pare gravă pentru campionul mondial Sebastian Vettel. Pe lângă faptul că nu mai beneficiază de cea mai bună maşină de pe circuit, germanul întâmpină o opoziţie puternică şi din partea coechipierului său, Daniel Ricciardo. Duminică, Vettel a fost pus într-o situaţie uşor umilitoare pentru un cvadruplu campion mondial, după ce i s-a cerut să se dea la o parte din calea lui Ricciardo. Vettel a cerut lămuriri suplimentare de ce i se solicită acest lucru, dar s-a conformat. Mai mult, în turul 34, Vettel a fost depăşit de un monopost Caterham, pilotat de Kamui Kobayashi, aflat cu un tur în urmă şi echipat cu pneuri noi, iar germanul şi-a exprimat surpriza gesticulând nervos către japonez.

Vettel a fost al treilea la start, dar l-a depăşit repede pe Ricciardo. Campionul nu s-a putut apropia de Hamilton şi a început să piardă teren constant, încheind Marele Premiu al Chinei pe locul 5, după colegul său, la fel ca în Bahrain.

Piloţii Williams au fost în prim plan la start. Atât Massa, cât şi Bottas au plecat agresiv şi au fost la un pas să producă abandonuri. Din fericire, nimeni nu a păţit nimic, cu excepţia brazilianului, care a pierdut un minut la standuri să i se schimbe o roată blocată după contactul cu Ferrariul lui Alonso. Massa, aflat pe locul 6 când a intrat la boxe, a pierdut legătura cu plutonul şi a terminat al 15-lea. Bottas a fost mai norocos şi s-a clasat pe locul 7, după germanul Nico Hukenberg de la Force India.

Mexicanul Sergio Perez (Force India) şi rusul Danil Kviat (Toro Rosso) au ocupat în această ordine locurile 9 şi 10, completând tabloul punctelor la Shanghai.

Cele trei victorii consecutive nu l-au ajutat pe Hamilton (75 de puncte) să îl depăşească pe Rosberg (79 de puncte), în clasamentul piloţilor. Însă podiumul l-a propulsat pe Alonso pe locul 3, cu 41 de puncte, cinci puncte "peste" Hulkenberg şi opt "peste" Vettel.

La constructori, Mercedes a creat o "prăpastie" în patru etape, cu 154 de puncte, faţă de 57 - Red Bull, 54 - Force India şi 52 - Ferrari.

Caravana Formulei 1 va ajunge peste trei săptămâni în Europa. Următoarea etapă a Campionatului Mondial de Formula 1, Marele Premiu al Spaniei, va avea loc, la 11 mai, la Barcelona.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici