Ferrari şi McLaren, eclipsate de evoluţia stralucitoare a echipei Brawn GP

Piloţii Jenson Button şi Rubens Barrichello au realizat "dubla" la debutul echipei lor, Brawn GP, în Campionatul Mondial de Formula 1, anunţând faptul că ierarhiile tradiţionale ale acestui sport s-ar putea schimba în sezonul început, duminică, la Melbourne.

Urmărește
21 afișări
Imaginea articolului Ferrari şi McLaren, eclipsate de evoluţia stralucitoare a echipei Brawn GP

Ferrari şi McLaren, eclipsate de evoluţia stralucitoare a echipei Brawn GP (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Brawn GP, Williams, Red Bull şi chiar Torro Roso s-au numărat printre actorii principali ai cursei de la Antipozi, eclipsând în multe momente numele "grele" ale Formulei 1, Ferrari, McLaren-Mercedes, Renault şi BMW. Felipe Massa şi Kimi Raikkonen, piloţii echipei Ferrari, campioana mondială en-titre la constructori, au avut o zi de coşmar la Melbourne, fiind obligaţi să abandoneze, în timp ce Lewis Hamilton, deţinătorul titlului la piloţi, s-a zbătut în anonimat.

Totuşi, dacă victoria lui Button, a doua din cariera sa, nu poate fi contestată, britanicul conducând cursa de la început până la sfârşit, locul doi reuşit de Barrichello poate fi considerat norocos, dacă ţinem cont că poziţia pe podium i-a fost facilitată de un accident produs cu trei turui înainte de final. Şi de faptul că a "supravieţuit" după două acroşaje, unul în primul tur, altul în turul 10, soldate doar cu avarierea uşoară a monopostului său.

În acelaşi timp, accidentul din turul 55, în urma căruia Sebastian Vettel şi Robert Kubica au abandonat, i-a salvat ziua campionului mondial en-titre Lewis Hamilton, care a terminat astfel pe un puţin meritat loc 4, dar şi lui Fernando Alonso, ocupanul locului şase după un week-end cenuşiu.

Evoluţia de excepţie a echipei Brawn GP a fost anunţată încă de sâmbătă, când monoposturile albe s-au instalat pe primele două poziţii ale grilei. Duminică, Jenson Button a plecat ca din puşcă, spre deosebire de Barrichello, care a avut un start ratat şi a căzut pe locul 7. Sebastian Vettel, Felipe Massa Massa, Robert Kubica, Kimi Raikkonen şi Nico Rosberg s-au năpustit în urmărirea liderului, însă maşinile Ferrari s-au "predat" repede. Plecate cu foarte puţină benzină, cele două monoposturi roşii au fost nevoite să intre la boxe după 10-11 tururi, astfel că numai Vettel, Kubica şi, parţial, Rosberg au putut să ţină pasul cu Button. Însă niciunul dintre ei nu a putu pune presiune pe pilotul britanic, deşi, în turul 18, plutonul a fost comprimat de Safety Car-ul intrat pe pistă după ce Kazuki Nakajima a lovit gardul de protecţie.

Cursa părea că se îndreaptă către un podium Button, Vettel, Kubica, când, în turul 55, polonezul a lansat un atac asupra pilotului de la Red Bull, dar cele două maşini s-au atins, distrugându-şi aripile frontale. Deşi au încercat să continue, ambele monoposturi şi-au pierdut stabilitatea şi s-au lovit în scurt timp de gardul de protecţie al circuitului. "Sunt un idiot, vă rog să mă scuzaţi", le-a comunicat Vettel mecanicilor săi aflaţi la boxe după coliziunea avută cu pilotul de la BMW-Sauber, care a risipit evoluţia sa foarte bună în Australia.

Astfel, Barrichello, care ajunsese pe patru, a mai urcat două locuri, întregind o performanţă remarcabilă pentru fosta echipă Honda, reuşită la mai puţin de o lună de la salvarea acesteia de la desfiinţare.

Jarno Trulli şi Timo Glock au demonstrat că echipa Toyota este în formă, după ce au ocupat locurile trei, respectiv cinci, într-o cursă în care au plecat de la boxe, deoarece au avut de ispăşit o sancţiune dictată de FIA pentru folosirea unor piese ce nu au respectat regulamentul tehnic.

Sebastien Buemi, de la Torro Roso, a reuşit să ocupe locul opt şi să câştige un puncte în prima sa cursă de Formula 1. Buemi este singurul debutant în acest sezon.

Un rezultat similar cu cel obţinut de Button şi Barrichello la debutul Brawn GP în F1 nu a mai fost înregistrat din 1954, când monoposturile conduse de Manuel Fangio şi Karl King reuşeau aceeaşi performanţă pentru Mercedes-Benz.

Află aici totul despre actualul sezon al Campionatului Mondial de Formula 1.

(Material realizat de Adrian Petculesu; adi.petculescu@mediafax.ro)

 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici