FIA: Alonso şi ceilalţi angajaţi ai echipei nu au ştiut de aranjamentul Piquet-Briatore-Symonds

Consiliul Mondial al FIA a ajuns, luni, la concluzia că pilotul Fernando Alonso şi ceilalţi angajaţi ai echipei Renault nu au fost informaţi cu privire la aranjamentul făcut de conducătorii team-ului împreună cu Nelson Piquet jr. la Marele Premiu al statului Singapore, din 2008, informează FIA.

Urmărește
19 afișări
Imaginea articolului FIA: Alonso şi ceilalţi angajaţi ai echipei nu au ştiut de aranjamentul Piquet-Briatore-Symonds

FIA: Alonso şi ceilalţi angajaţi ai echipei nu au ştiut de aranjamentul Piquet-Briatore-Symonds (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Renault a fost descalificată din Campionatul Mondial de Formula 1, pedeapsă dictată cu suspendare, după ce Consiliul Mondial al FIA a găsit, luni, echipa vinovată de a fi conspirat în vederea provocării unui accident deliberat la Marele Premiu de la Singapore. Investigaţiile FIA şi ale Renault i-au găsit pe directorul general Flavio Briatore şi pe directorul tehnic Pat Symonds, care între timp au părăsit echipa, vinovaţi de faptul că au plănuit accidentul lui Nelson Piquet în beneficiul lui Fernando Alonso, care a câştigat cursa de atunci. Nici Alonso şi nici vreun alt angajat al echipei nu au fost informaţi de conspiraţie", se arată într-un comunicat postat pe site-ul oficial al FIA.

Federaţia Internaţională de Automobilism precizează că Piquet jr. nu a fost sancţionat deoarece pilotul a ajutat la elucidarea cazului. "Pe lângă suspendarea echipei Reanult, Consiliul Mondial a dictat sancţiuni individuale pentru Briatore şi Symonds. Niciunul nu va mai avea voie să se implice în motorsport, Briatore pe termen nelimitat, iar Symonds în următorii cinci ani. Lui Piquet, care a fost dat afară de la Renault în luna iulie, i s-a oferit imunitate la sancţiuni, în urma contribuţiei voluntare pe care a avut-o la investigaţii", mai precizează sursa citată.

În urmă cu un an, piloţii Renault, Alonso şi Piquet, au terminat calificările primului Grand Prix găzduit de circuitul stradal de la Singapore pe locurile 15, respectiv 16, ceea ce conferea şanse minime echipei să spere la câştigarea vreunor puncte în acea cursă. Mai mult, totul părea terminat când, după 12 tururi de la start, dublul campion mondial a fost primul pilot care a intrat la boxe pentru realimentare, ieşind pe ultima poziţie. Însă două tururi mai târziu, monopostul coechipierului lui Alonso s-a izbit de marginea circuitului, făcând necesară intrarea Safety Car-ului pe pistă, iar acest lucru i-a oferit spaniolului victoria pe tavă.

Conform regulamentului de atunci, linia standurilor se închidea la pătrunderea maşinii de siguranţă pe pistă, iar piloţii nu aveau acces la boxele echipelor lor. Măsura era menită să prevină accidentele provocate de o eventuală îmbulzeală a monoposturilor în momentele de neutralizare a cursei. După câteva tururi rulate în spatele SC-ului, maşinile primeau permisiunea să intre la realimentare şi schimb de pneuri.

La Singapore, după acest accident, monoposturile s-au grupat în spatele maşinii de siguranţă, dar unii dintre piloţi au intrat la boxe fără să aibă permisiunea şi au fost penalizaţi. După ce toată lumea a realimentat şi după ce au fost ispăşite penalizările "stop and go" dictate împotriva celor care au încălcat regulamentul, Alonso, singurul cu rezervorul plin de carburant în momentul accidentului, a devenit conducătorul cursei, pe care a câştigat-o fără probleme.

Deşi mai mulţi piloţi au strâmbat din nas cu privire la acest incident, nimeni nu a putut proba că a fost un aranjament şi nu o coincidenţă, iar Alonso a fost aclamat ca un învingător merituos. Printre sceptici s-a numărat şi Felipe Massa, aflat pe prima poziţie înaintea accidentului suferit de Piquet, dar care a terminat cursa în afara punctelor. Practic, eşecul de la Singapore a făcut ca pilotul de la Ferrari să piardă titlul mondial în favoarea lui Lewis Hamilton de la McLaren-Mercedes, care l-a devansat pe brazilian cu numai un punct.

A fost nevoie ca Piquet să fie concediat nu foarte elegant de Renault la sfârşitul lunii iulie, pentru ca detaliile trucajului să iasă la iveală, iar delatorul a fost tatăl brazilianului, triplul campion mondial Nelson Piquet.

Piquet senior l-a contactat pe şeful FIA, Max Mosley, la 26 iulie, după Marele Premiu al Ungariei, când era clar că fiul său nu mai are niciun viitor la Renault. Patru zile mai târziu, Piquet junior a dat o declaraţie în faţa comisarilor FIA, în care a susţinut că managerul Renault F1, Flavio Briatore, şi directorul tehnic al echipei, Pat Symonds, i-au propus, la o întâlnire care a avut loc în dimineaţa cursei de la Singapore, să provoace un accident în turul 14, în schimbul prelungirii contractului pentru sezonul 2009. Aceasta a declanşat investigaţiile federaţiei internaţionale, care la Spa-Francorchamps a audiat mai mulţi angajaţi Renault, inclusiv pe Alonso, Briatore şi Symonds.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici